Samochody seryjne
arkusz w PDF

VOLKSWAGEN GOLF II (1983-1991)

Galeria VOLKSWAGEN GOLF II

Druga generacja popularnego Golfa produkowana była od 1983 roku. Nowe nadwozie miało bardziej obłe kształty, a rozstaw osi został zwiększony o 7,5 cm. Długość pojazdu wzrosła aż o 29 cm, co spowodowało istotne powiększenie zarówno wnętrza jak i bagażnika. Zadbano także o zmniejszenie współczynnika oporu aerodynamicznego Cx.

Dostępne były liczne wersje silnikowe. Silniki benzynowe miały pojemność skokową w granicach od 1,3 do 1,8 dm3, natomiast silniki Diesla – 1,6 dm3.

W 1985 roku model usportowiony model GTI otrzymał 16-zaworowy silnik o pojemności 1,8 dm3. W następnym roku pojawiła się na rynku wersja o nazwie Syncro wyposażona w dołączalny napęd tylnej osi (poprzez sprzęgło wiskotyczne). W 1987 roku przeprowadzono niewielką modernizację nadwozia (face lifting). Zmieniono wlot powietrza i usunięto uchylne trójkątne szyby z przednich drzwi.

W kwietniu 1988 roku taśmę montażową opuścił 10-milionowy egzemplarz samochodu Golf. Nowością tego roku były samochody oznaczone symbolem G 60, wyposażone w silnik benzynowy z mechaniczną sprężarką typu spiralnego. Wersja o nazwie Country, przygotowana do jazdy w terenie pojawiła się na rynku w 1990 roku.

Zakończenie produkcji samochodów Golf drugiej generacji nastąpiło w 1991 roku, a liczba wyprodukowanych pojazdów wyniosła nieco ponad 6,3 mln egzemplarzy.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu