Samochody seryjne
arkusz w PDF

VOLKSWAGEN GOLF IV (1997-2003)

Galeria VOLKSWAGEN GOLF IV

W 1997 roku wprowadzono na rynek czwartą generację popularnego Golfa. Nowe nadwozie o stylizacji zbliżonej do poprzednika miało nieco większe wymiary. Długość całkowita pojazdu wzrosła do 4,15 m. Do budowy nadwozia wykorzystano płytę podłogową modelu Audi A3 o rozstawie osi wynoszącym nieco ponad 2,5 m. Nadwozia w całości wykonywano z blach ocynkowanych.

Nowością w gamie silników były benzynowe jednostki napędowe o pojemności 1,8 dm3 z pięcioma zaworami w każdym cylindrze oraz silniki pięciocylindrowe w układzie widlastym (o pojemności skokowej 2,3 dm3).

W 1998 roku nadwozie kabrioletu (na bazie III generacji) poddano „face-liftingowi”, tak aby upodobniło się zewnętrznie do pojazdów czwartej generacji.

W 1999 roku wdrożono do produkcji samochody z nowym układem przeniesienia napędu na oś tylną o nazwie 4Motion, wyposażonym w elektroniczne sterowane sprzęgło typu Haldex. W tym samym czasie skierowano do produkcji nowe samochody z uniwersalnym pięciodrzwiowym nadwoziem typu kombi. Rozpoczęto również stosowanie silników Diesla wyposażonych w pompowtryskiwacze. We wrześniu 2000 roku obchodzono uroczystość wyprodukowania 20 milionowego egzemplarza samochodu Golf, a w sierpniu 2001 roku 25 lecie wprowadzenia na rynek wersji GTI. Z powodu tej drugiej okazji przygotowano serię specjalną pojazdów GTI z silnikiem o mocy 132 kW (180 KM). Kolejną nowością tegoż roku było zastosowanie silnika benzynowego o pojemności 1,6 dm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (FSI).

Najsilniejsza wersja Golfa pojawiła się na rynku w 2002 roku. Model oznaczony symbolem R 32 otrzymał silnik w układzie V6 o pojemności 3,2 dm3.

Produkcję czwartej generacji Golfów zakończono w połowie 2003 roku, ale wersje z nadwoziem kombi wytwarzano aż do maja 2006 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu