Samochody seryjne
arkusz w PDF

VOLKSWAGEN GOLF VI (2008-2012)

Galeria VOLKSWAGEN GOLF VI

Premiera szóstej generacji popularnego Golfa odbyła się jesienią 2008 roku, podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. W konstrukcji pojazdu wykorzystano dotychczasową płytę podłogową. Nowe dwubryłowe nadwozie typu hatch-back utrzymało charakterystyczny styl z szerokim słupkiem tylnym.

Początkowo gama silników benzynowych składała się z wolnossących i doładowanych jednostek o pojemności skokowej 1,4 i 1,6 dm3 oraz turbodoładowanych silników Diesla o pojemności 2,0 dm3 (dwie wersje). Niektóre wersje zaoferowano z napędem na obie osie. Debiutowała także nowa dwusprzęgłowa skrzynia przekładniowa o siedmiu biegach.

W marcu 2009 roku wprowadzono na rynek usportowioną wersję GTI z silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 dm3. Nieco później (w maju) pojawił się model GTD z dynamicznym silnikiem Diesla oraz wersje z nowym ekonomicznym silnikiem Diesla o pojemności 1,6 dm3 (w czerwcu).

Wkrótce potem zmodyfikowano przednią część nadwozi wersji Plus oraz Variant, tak aby upodobniły się do pojazdów nowej generacji.

W czerwcu 2011 roku odbył się debiut rynkowy wersji kabriolet, wyposażonej w miękki składany dach. Produkcję tych pojazdów zlokalizowano w miejscowości Osnabruck, w dawnym zakładzie firmy Karmann, przejętym przez Volkswgena.

W grudniu 2012 zakończono produkcję samochodów Golf VI generacji z nadwoziami typu hatch-back (trzy- i pięciodrzwiowymi). Wersje z nadwoziem kombi produkowano do kwietnia 2013 roku. Pozostałe wersje nadwoziowe nadal były produkowane.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu