Samochody seryjne
arkusz w PDF

OPEL ASTRA B (1998-2004)

Galeria OPEL ASTRA B

Druga generacja Astry została zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem w 1997 roku, ale do sprzedaży trafiła dopiero początkiem 1998 roku. Kolejność wprowadzania poszczególnych typów nadwozi była podobna jak w przypadku pierwszej generacji. Nadwozie trzybryłowe (notch-back) wprowadzono na rynek w 1999 roku. Samochody drugiej generacji otrzymały nową płytę podłogową o rozstawie osi zwiększonym o niemal o 10 cm. Kształty nadwozia, zgodnie z ówczesnymi tendencjami stylistycznymi, miały wyraźnie podkreślone krawędzie, nadające bryle bardziej indywidualny charakter.

Gama silników składała się początkowo z sześciu silników benzynowych o pojemności skokowej od 1,2 do 2,0 dm3 oraz dwóch silników Diesla o pojemności 1,7 lub 2,0 dm3. Ten ostatni silnik wyróżniał się zastosowaniem bezpośredniego wtrysku paliwa.

W 1999 roku pojawiła się na rynku usportowiona wersja trzydrzwiowa oznaczona skrótem OPC (Opel Performance Center) z silnikiem o mocy 117 kW (160 KM).

Druga generacja rodziny samochodów Astra była jeszcze bardziej rozbudowana niż pierwsza. Nowością było opracowanie wersji z nadwoziem typu coupe oraz pochodnego samochodu wielofunkcyjnego o nazwie Zafira.

W marcu 2000 roku debiutowała wersja Coupe, której produkcję podjęto w zakładach Bertone we Włoszech, a jesienią gamę jednostek napędowych powiększono o benzynowy silnik o pojemności 2,2 dm3. W następnym roku w zakładach Bertone uruchomiono produkcję kabrioletów z miękkim składanym dachem.

Jesienią 2002 roku wersja OPC otrzymała znacznie mocniejszy silnik, a cała rodzina przeszła drobną modernizację (makijaż). W maju 2003 wprowadzono zmodernizowane silniki: benzynowy 1,6 i i turbodiesel 1,7 dm3.

Zakończenie produkcji podstawowych wersji nadwoziowych nastąpiło jesienią 2003 roku, ale samochody z nadwoziami coupe i kabriolet produkowano do 2005 roku.

Od jesieni 2003 roku do sierpnia 2009 niektóre modele tej generacji były nadal wytwarzane pod nazwą Astra Classic II w fabryce Opla w Gliwicach.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu