Samochody seryjne
arkusz w PDF

OPEL ASTRA C (2003-2009)

Galeria OPEL ASTRA C

Trzecia generacja samochodów Astra debiutowała we wrześniu 2003 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem, ale sprzedaż pierwszych egzemplarzy ruszyła na początku 2004 roku. Podstawowe pięciodrzwiowe nadwozie było dłuższe i szersze od poprzednika. Początkowo oferowano silniki benzynowe pojemności 1,4 1,6 1,8 2,0 dm3 oraz turbodoładowane silniki Diesla 1,7 i 1,9 dm3.

Jesienią tegoż roku trafiły na rynek samochody z nadwoziem typu kombi, w których zdecydowano się na zwiększenie rozstawu osi. Trzydrzwiowa wersja GTC o sylwetce zbliżonej do dwubryłowego coupe miała swój debiut na Salonie w Paryżu w 2004 roku, ale na rynku pojawiła się wiosną 2005 roku. Na bazie tego nadwozia powstała także usportowiona wersja OPC (Opel Performance Center). W tym samym czasie gamę silników Diesla powiększono o mniejszą jednostkę o pojemności 1,3 dm3, a jesienią pojawił się mocniejszy silnik 1,8 dm3.

W 2006 debiutował na rynku kabriolet o nazwie Twin Top wyposażony w składany metalowy dach. Po jego rozłożeniu samochód miał sylwetkę trzybryłowego coupe. W tym samym roku w gliwickiej fabryce Opla wdrożono do produkcji wersję z trzybryłowym nadwoziem typu notch-back. W obu tych nadwoziach montowano tylko niektóre jednostki napędowe. W 2007 roku wprowadzono kilka zmodernizowanych silników.

Zakończenie produkcji podstawowych wersji nadwoziowych nastąpiło jesienią 2009 roku, ale samochody z nadwoziami coupe-kabriolet produkowano nadal.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu