Samochody seryjne
arkusz w PDF

OPEL ASTRA D (2009-2015)

Galeria OPEL ASTRA D

Czwarta generacja samochodów Astra debiutowała we wrześniu 2009 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem. Przedstawiono wówczas tylko pięciodrzwiowe nadwozie typu hatchback. Rozstaw osi został zwiększony o około 7 cm, a długość całkowita pojazdu przekroczyła 4,4 m. Stylistyka nadwozia nawiązywała do większego modelu o nazwie Insignia.

Gama jednostek napędowych składała się początkowo z pięciu silników benzynowych o pojemności skokowej 1,4 i 1,6 dm3 oraz z czterech turbodoładowanych silników Diesla o pojemności 1,3, 1,7 i 2,0 dm3. Wszystkie wersje miały napęd przekazywany na koła przednie.

W listopadzie 2010 roku wprowadzono na rynek wersje z pięciodrzwiowym nadwoziem typu kombi, o nowej nazwie Sport Tourer. W tej generacji rozstaw osi w nadwoziu kombi nie został powiększony w stosunku do bazowego hatch-back’a.

W styczniu 2012 roku rodzina Astry powiększyła się o trzydrzwiową wersję nadwoziową. Nosi ona dodatkowe oznaczenie GTC, a jej ukształtowanie przypomina sylwetkę sportowego coupe. W tym nadwoziu nie montowano najsłabszych silników, a dynamiczna wersja OPC pojawiła się w marcu.

W połowie tegoż roku przeprowadzono modernizację typu face-lifting, która objęła wszystkie wersje nadwoziowe. Wprowadzono nowe zderzaki oraz odmienny wzór wlotu powietrza. Równocześnie dodano do gamy modelowej kolejną wersję w postaci nadwozia trzybryłowego. Pojawiła się także nowa mocniejsza wersja silnika Diesla o pojemności 2,0 dm3 (BiTurbo).

Końcem 2013 roku gama silnikowa wersji GTC powiększyła się o mocniejszą wersję turbodoładowanej jednostki 1,6 dm3.

Zakończenie produkcji podstawowych wersji nadwoziowych czyli hatch-back'a i kombi nastąpiło jesienią 2015 roku, natomiast wersje GTC oraz notch-back pozostały w produkcji.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu