Samochody seryjne
arkusz w PDF

HONDA CIVIC VII (2000-2005)

Galeria HONDA CIVIC VII

W 2000 roku, podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, zaprezentowano siódmą już generacje popularnego Civica, w postaci modelu z pięciodrzwiowym nadwoziem typu hatch- back. Duży nacisk położono na zwiększenie funkcjonalności wnętrza. Podłoga była pozbawiona tunelu centralnego, a rozstaw osi powiększono o dalsze 6 cm. Udoskonalono silniki benzynowe o pojemności skokowej 1,4 i 1,6 dm3.

Wiosną 2001 roku zaprezentowano w Genewie dalsze wersje nadwoziowe. Były wśród nich trzydrzwiowy hatch-back, czterodrzwiowy notch-back oraz coupe. Ta ostatnia wersja produkowana była tylko w USA. Od jesieni 2001 roku, po raz pierwszy w rodzinie Civic, znalazły się pojazdy z silnikami Diesla.

W niektórych krajach od jesieni 2002 roku oferowana była pięciodrzwiowa wersja nadwoziowa z silnikiem o pojemności skokowej 2,0 dm3. Turbodoładowane silniki Diesla o pojemności 1,7 dm3 produkowane były polskich zakładach firmy Isuzu w Tychach.

W 2004 przeprowadzono niewielką modernizację nadwozia (face lifting). Zmieniono między innymi wlot powietrza, zderzak przedni oraz lampy przednie i tylne. W tym samym roku uruchomiono produkcję wersji hybrydowej (IMA).

Zakończenie produkcji samochodów tej rodziny nastąpiło w 2005 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu