Samochody seryjne
arkusz w PDF

TOYOTA COROLLA V (1983-1987)

Galeria TOYOTA COROLLA V

W maju 1983 roku uruchomiono produkcję następnej generacji tego modelu. Odstąpiono od dotychczasowej koncepcji ogólnej, więc Corolla piątej generacji wyróżniała się zastosowaniem napędu na koła przednie. Początkowo produkowano tylko dwie wersje nadwoziowe. Były to trzybryłowe nadwozia czterodrzwiowe oraz dwubryłowe typu hatch-back w układzie pięciodrzwiowym. Nowe nadwozia miały eleganckie sylwetki o klinowym zarysie. Kolejne zwiększenie głównych wymiarów oraz wprowadzenie poprzecznej zabudowy zespołu napędowego wpłynęły na powiększenie wnętrza. Wersje z nadwoziami kombi i coupe produkowano nadal w poprzednim wykonaniu, ale zostały one zmodernizowane i upodobnione do nowej generacji. Zachowały klasyczny układ napędowy i nieco mniejszy rozstaw osi.

Gama dostępnych silników została unowocześniona i powiększona o jednostkę wysokoprężną. Wolnossący silnik Diesla miał pojemność 1,8 dm3. Niektóre silniki benzynowe oferowano z katalizatorem.

W modelach GT z nadwoziem coupe i klasycznym układem napędowym zastosowano nowy silnik 1,6 dm3 z dwoma wałkami rozrządu napędzającymi 16 zaworów. Wersje coupe oferowano w formie dwu- lub trzydrzwiowej, które dodatkowo występowały z różnym ukształtowaniem przedniej części. Samochody tej generacji wyposażono także w nowe, niezależne zawieszenie tylne. W 1985 roku rodzina Corolli powiększyła się o krótsze nadwozie typu hatch-back, dostępne zarówno w odmianie trzy- lub pięciodrzwiowej. Modele te o nazwie Compact zostały specjalnie przygotowane na rynek europejski. Na niektórych rynkach nosiły one oznaczenie FX. Równocześnie wprowadzono do produkcji zmodernizowany silnik 1,3 dm3 z układem rozrządu o trzech zaworach dla każdego cylindra. W tym samym roku rozpoczęto w Kalifornii produkcję samochodów Corolla z nadwoziem trzybryłowym, dostosowanych do amerykańskich przepisów i wymagań rynkowych. Fakt ten był owocem nawiązanej współpracy Toyoty z koncernem General Motors.

Zakończenie produkcji samochodów piątej generacji nastąpiło wiosną 1987 roku. Ogółem wykonano około 2,8 miliona tych pojazdów.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu