Samochody seryjne
arkusz w PDF

TOYOTA COROLLA IX (2001-2009)

Galeria TOYOTA COROLLA IX

Dziewiąta generacja samochodów Corolla została opracowana w Europie, a jej prezentacja odbyła się jesienią 2001 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem. Sprzedaż ruszyła początkiem 2002 roku. Samochody na rynek europejski trafiały z fabryk brytyjskiej (hatch-back) i tureckiej (notch-back i kombi).

Nowa rodzina pojazdów składała się z pięciu typów nadwozia. W jej skład wchodziły nadwozia hatch-back (trzy- i pięciodrzwiowe), notch- back, kombi oraz nowość w postaci nadwozia wielofunkcyjnego (MPV) o dodatkowej nazwie Verso. Tą ostatnią wersję produkowano w Japonii. Zrezygnowano natomiast z dwubryłowego nadwozia o nazwie Liftback.

Europejska gama silników składała się z jednostek benzynowych o pojemności skokowej 1,4, 1,6 i 1,8 dm3 oraz silników Diesla o pojemności 2,0 dm3 (dwie wersje). Pojawiła się także usportowiona wersja TS, napędzana wysilonym silnikiem 1,8 dm3. Na innych rynkach oferowano także silniki benzynowe o pojemności 1,3 i 1,5 dm3 oraz Diesle 2,2 dm3.

W połowie 2004 roku przeprowadzono modernizację tej rodziny. W nadwoziach zmieniono przednią część, w tym zderzak i wlot powietrza. Gamę jednostek napędowych powiększono o ekonomiczny silnik Diesla o pojemności 1,4 dm3 i nieco poprawiono mocniejszą wersję Diesla 2,0 dm3.

W 2005 zdecydowano się na gruntowną zmianę wersji Verso. Rozstaw osi zwiększono aż o 15 cm, co pozwoliło wygospodarować miejsce na trzeci rząd siedzeń (składanych). W tej wersji debiutował też nowy silnik Diesla o pojemności 2,2 dm3. Samochody te pod nazwą Verso II produkowano w tureckiej fabryce Toyoty.

Zakończenie produkcji samochodów dziewiątej generacji nastąpiło w 2007 roku, ale wersje Verso pozostawały w produkcji do początku 2009 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu