Samochody seryjne
arkusz w PDF

NISSAN QASHQAI I (2006-2013)

Galeria NISSAN QASHQAI I

Projekt jak i konstrukcja modelu Qashqai była dziełem specjalistów z europejskich biur tego producenta. Także produkcję tego modelu podjęły brytyjskie zakłady Nissana w miejscowości Sunderland. Sprzedaż tych pojazdów rozpoczęto w styczniu 2007 roku. W Japonii występuje pod nazwą Dualis.

Model Qashqai pod względem wymiarowym należy do segmentu rynkowego C, ale z racji swojej budowy należy także do modnej obecnie grupy crossover. Nadwozie o konstrukcji samonośnej miało postać pięciodrzwiowego hatch-back’a o krótkich zwisach i zwiększonym prześwicie. Jego stylizacja podkreśla zdolność do jazdy w terenie, ale dotyczy to tylko wersji z układem napędowym 4x4.

Gama jednostek napędowych składała się od początku z dwóch silników benzynowych i dwóch turbodoładowanych silników Diesla. Silniki benzynowe miały pojemność skokową 1,6 i 2,0 dm3, a silniki Diesla 1,5 i 2,0 dm3. Mniejsze silniki stosowano w pojazdach z napędem przednim, natomiast większe w obu wariantach układu napędowego. Dostępne są mechaniczne skrzynie przekładniowe o 5 lub 6 biegach, skrzynia hydromechaniczna, a nawet bezstopniowa CVT.

W połowie 2008 roku wprowadzono na rynek wydłużone wersje nadwoziowe, które nosiły dodatkowe oznaczenie +2. Rozstaw osi zwiększono o 13,5 cm, co pozwoliło na umieszczenie dodatkowego trzeciego rzędu składanych siedzeń dla dwóch osób.

Po sprzedaniu około 0,5 mln samochodów Qashqai, na przełomie lat 2009/2010 przeprowadzona została modernizacja całej rodziny. Modele po face-liftingu trafiły na rynek w marcu 2010 roku. Zmieniono wygląd przedniej części nadwozia, z tyłu zastosowano światła z diodami LED, a we wnętrzu zmodyfikowano tablicę rozdzielczą. Zmiany kształtu nadwozia spowodowały nieznaczną poprawę cech aerodynamicznych.

Zakończenie produkcji pojazdów pierwszej generacji nastąpiło jesienią 2013 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu