Samochody seryjne
arkusz w PDF

KIA CEE'D II (2012-...)

Galeria KIA CEE'D II

Druga generacja samochodów Ceed debiutowała oficjalnie podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2012 roku. Ogólna koncepcja tej rodziny pojazdów nie uległa zmianie. Zachowano dotychczasowy rozstaw osi i na tej bazie opracowano nowe nadwozia. Nieznacznie wzrosła długość całkowita samochodów (o 5 cm w bazowym nadwoziu hatch-back). Nowa stylizacja stała się bardziej dynamiczna i atrakcyjna.

W stosunku do pierwszej generacji gama jednostek napędowych została ograniczona. Zrezygnowano z stosowania silników o pojemności skokowej 2,0 dm3, natomiast pozostały silniki o pojemności 1,4 i 1,6 dm3 (zarówno benzynowe i Diesle). Benzynowy silnik 1,6 dm3 otrzymał bezpośredni wtrysk paliwa, co poprawiło jego osiągi. Standardem stała się sześciobiegowa mechaniczna skrzynia przekładniowa, a nowością była opcjonalna skrzynia dwusprzęgłowa (DCT).

Jesienią 2012 roku wprowadzono na rynek pięciodrzwiową wersję kombi, natomiast usportowiona wersja trzydrzwiowa (Pro Ceed) debiutowała w marcu 2013 roku.

Kilka miesięcy później oferta rynkowa została wzbogacona o wersje z oznaczeniem GT. Pojazdy wyposażono w turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 dm3.

W połowie 2015 roku przeprowadzono modernizację samochodów tej rodziny. Zmianami objęto zarówno elementy zewnętrzne jak i wewnętrzne, a także jednostki napędowe.

Zastosowano nowe zderzaki, zmieniono nieco kształt wlotu powietrza, a w tylnych lampach pojawiły się diody LED. Wnętrze stało się bardziej eleganckie i otrzymało więcej możliwości opcjonalnego wyposażenia.

Do gamy silnikowej dołączyła nowa trzycylindrowa turbodoładowana jednostka o pojemności 1,0 dm3, a najsilniejsza wersja silnika Diesla została nieco wzmocniona. Wszystkie silniki dostosowano do wymagań normy Euro6.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu