Samochody seryjne
arkusz w PDF

PORSCHE 911 I (1964-1973)

Galeria PORSCHE 911 I

Seryjna produkcja samochodów typu 911 ruszyła we wrześniu 1964 roku. Zachowano ogólną koncepcję pojazdu, znaną z poprzedniego modelu (356), ale zdecydowano się na powiększenie wymiarów nadwozia i zastosowanie większego silnika. Rozstaw osi zwiększono aż o 11 cm. Dwubryłowe nadwozie typu coupe miało obłą i bardziej smukłą sylwetkę. Powiększone wnętrze mieściło dwie dorosłe osoby i dwójkę dzieci (układ 2+2).

Do napędu służył sześciocylindrowy silnik benzynowy w układzie przeciwsobnym (boxer) umieszczony wzdłużnie za tylną osią pojazdu. Miał pojemność skokową 2,0 dm3 i zasilanie gaźnikowe. Podobnie jak poprzednik był chłodzony powietrzem. Napęd na koła tylne przenoszony był poprzez cztero- lub pięciobiegową skrzynię przekładniową. W niezależnym zawieszeniu wszystkich kół stosowano drążki skrętne.

W lecie 1967 roku wprowadzono do produkcji nową wersję S (Super) ze wzmocnionym silnikiem. Nowością następnego roku była otwarta wersja nadwoziowa o nazwie Targa, która wyróżniała się solidnym pałąkiem bezpieczeństwa, odejmowanym płatem sztywnego dachu oraz możliwością demontażu panoramicznej szyby tylnej. Od tego roku opcjonalnie oferowano półautomatyczną skrzynię biegów o nazwie Sportomatic. W 1968 roku zwiększono rozstaw osi, a niektóre wersje otrzymały wtryskowy układ zasilania. W następnym roku zdecydowano się na powiększenie pojemności silnika do 2,2 dm3 i odpowiedni wzrost osiągów. Podobny zabieg wykonano w 1971 roku, gdy pojemność wzrosła do 2,4 dm3.

Jesienią 1972 roku pojawił się najszybszy model w tej rodzinie. Wyróżniał się nazwą Carrera i dużym tylnym spoilerem, wyposażono go w silnik o pojemności zwiększonej do 2,7 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów pierwszej generacji nastąpiło w 1973 roku. Łączna liczba wykonanych pojazdów wszystkich wersji wyniosła nieco ponad 122,1 tys. sztuk.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu