Samochody seryjne
arkusz w PDF

PORSCHE 911 II (1973-1989)

Galeria PORSCHE 911 II

Druga generacja modelu 911 pojawiła się na rynku jesienią 1973 roku. Gama modelowa składała się z trzech wersji (911, 911 S i 911 Carrera) o zróżnicowanych osiągach oraz nadwozi typu coupe i targa. Modyfikacje zewnętrzne ograniczyły się do zastosowania nowych zderzaków spełniających amerykańskie przepisy bezpieczeństwa. Były bardziej wystające i nieco wyżej umieszczone, co spowodowało wzrost długości pojazdów oraz przeniesienie lamp przednich kierunkowskazów do zderzaków. Między końcówkami zderzaków a nadwoziem montowano charakterystyczne gumowe "harmonijki". Z tyłu, między lampami zastosowano tworzywowy element z napisem Porsche. Wersja Carrera miała nieco szerszą tylną część nadwozia, co wynikało z zastosowania szerszych kół. We wnętrzu pojawiły się nowe fotele wyposażone w integralne zagłówki.

Wszystkie wersje miały silniki o pojemności skokowej zwiększonej do 2,7 dm3 oraz zasilanie wtryskowe.

Jesienią 1974 roku, podczas paryskiego Salonu Samochodowego pokazano wersję Turbo z silnikiem o pojemności zwiększonej do 3,0 dm3. Debiut rynkowy tego pierwszego seryjnego samochodu wyposażonego w turbosprężarkę odbył się w następnym roku. W tym samym roku wprowadzono też nieco mocniejsze wersje silników 2,7 dm3, a modele Carrera otrzymały wówczas silniki o pojemności zwiększonej do 3,0 dm3.

Kolejnymi nowościami były półautomatyczna skrzynia przekładniowa Sportomatic, a także cynkowane blachy na niektóre elementy nadwozia.

W 1977 roku weszła na rynek nowa bazowa wersja SC wyposażona w silnik o pojemności 3,0 dm3, ale nieco słabszy niż w modelu Carrera. Drugą nowością tegoż roku była wersja Turbo z większym i mocniejszym silnikiem o pojemności 3,3 dm3.

W modelach SC stosowano coraz mocniejsze wersje silników, a w roku 1983 debiutował nowy model Carrera z silnikiem o pojemności 3,2 dm3, wyposażonym w elektronicznie sterowany wtrysk benzyny. Jesienią 1987 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem pokazano prototyp otwartej dwuosobowej wersji Speedster, ale produkcja tych oryginalnych pojazdów ruszyła rok później.

Zakończenie produkcji samochodów drugiej generacji nastąpiło w połowie 1989 roku. Łączna liczba wykonanych pojazdów wszystkich wersji wyniosła niemal 196,4 tys. sztuk.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu