Samochody seryjne
arkusz w PDF

PORSCHE 911 IV (1993-1997)

Galeria PORSCHE 911 IV

Czwarta generacja modelu 911 została oficjalnie przedstawiona jesienią 1993 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem. Jeszcze w tym samym roku ruszyła sprzedaż bazowej wersji coupe z napędem osi tylnej.

Nowe nadwozie zachowało dotychczasowy rozstaw osi, ale jego sylwetka była bardziej obła i smukła. Przyczyniły się do tego m. in. bardziej pochylone reflektory oraz zderzaki "wpisane" w bryłę nadwozia. W pierwszych latach oferowano tylko wersje nadwoziowe coupe i kabriolet.

Silniki o pojemności skokowej 3,6 dm3 zostały zmodernizowane i miały podwyższone osiągi. Wprowadzono też nowe rozwiązania w postaci sześciobiegowej mechanicznej skrzyni przekładniowej oraz wielowahaczowego zawieszenia tylnych kół.

Jesienią 1994 roku weszła na rynek wersja z ulepszonym napędem obu osi Carrera 4.

Wiele nowości wprowadzono w 1995 roku. Na początku pojawiła się wersja Carrera RS z silnikiem 3,8 dm3, a nieco później wersja Turbo z napędem obu osi i GT2 z napędem tylnym. W połowie tegoż roku wprowadzono zmienne fazy rozrządu dla silnika 3,6 dm3, co spowodowało wzrost jego mocy, natomiast w październiku debiutowała nowa wersja Targa. Była to odmienna konstrukcja, w której szklany płat dachu wsuwany był elektrycznie pod tylną szybę.

Najmocniejsze wersje w tej generacji (Turbo i GT2) pojawiły się w 1997 roku.

Zakończenie produkcji samochodów czwartej generacji z napędem tylnym nastąpiło w połowie 1997 roku, natomiast modele z napędem obu osi oraz Turbo produkowano rok dłużej. Łączna liczba wykonanych pojazdów wszystkich wersji wyniosła niemal 68,9 tys. sztuk.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu