Samochody seryjne
arkusz w PDF

HYUNDAI COUPE II (2002-2009)

Galeria HYUNDAI COUPE II

Jesienią 2001 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem zaprezentowano drugą generację modelu Coupe. Debiut rynkowy nastąpił w następnym roku. Opracowano całkowicie nowe nadwozie o powiększonych wymiarach. Rozstaw osi zwiększył się o ponad 6 cm, podobnie jak i długość całkowita. W mniejszym stopniu wzrosła szerokość pojazdu. Odmienna stylistyka dwubryłowego nadwozia nawiązywała do europejskich kanonów estetycznych.

Gama jednostek napędowych składała się z trzech silników benzynowych. Czterocylindrowe silniki rzędowe o pojemności skokowej 1,6 oraz 2,0 dm3 przejęto z poprzedniej generacji, natomiast silnik w układzie V6 o pojemności 2,7 dm3 znany był z wcześniejszego modelu Santa Fe. Napęd na koła przednie przenoszony był przez mechaniczną pięciobiegową lub automatyczną czterobiegową (hydromechaniczną) skrzynię przekładniową.

Początkiem 2005 roku przeprowadzono modernizację tych samochodów. Zmiany dotyczyły wyglądu zewnętrznego oraz wyposażenia. Pojazdy otrzymały nowe zderzaki oraz zmienione lampy. Wprowadzono również wersję GT, która napędzana była silnikiem V6 zblokowanym z nową mechaniczną skrzynią przekładniową o sześciu biegach i wyposażona w koła jezdne o średnicy 17".

W 2007 roku modele Coupe zostały zmodernizowane drugi raz. Ponownie zmieniono zderzaki oraz lampy, a we wnętrzu pojawiły się nowe siedzenia.

Zakończenie produkcji samochodów drugiej generacji nastąpiło w 2009 roku. Następca modeli Coupe trafił na rynek dopiero w 2011 roku pod nazwą Veloster.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu