Samochody seryjne
arkusz w PDF

HONDA ACCORD VI (1997-2002)

Galeria HONDA ACCORD VI

Szósta generacja Accorda pojawiła się najpierw, bo we wrześniu 1997 roku, w Japonii. Tym razem zdecydowano się na zmniejszenie rozstawu osi oraz długości pojazdu. Zaoferowano dwa nadwozia: czterodrzwiowe typu notch-back oraz pięciodrzwiowe kombi o nazwie Station Wagon.

Dostępne były cztery benzynowe jednostki napędowe o pojemności skokowej 1,8 , 2,0 , 2,3 i 3,0 dm3. Ta ostatnia miała układ V6 i przeznaczona była na rynek amerykański. Wersje z silnikami 2,0 i 2,3 dm3 mogły być wyposażone w układ napędu na obie osie.

W 1998 roku rozpoczęto w USA produkcję dwudrzwiowej wersji coupe. Nadwozie otrzymało atrakcyjną sylwetkę o zarysie klinowym, a do napędu stosowano silniki o pojemności skokowej 2,0 lub 3,0 (V6).

Latem tegoż roku debiutowała wersja europejska. Początkowo oferowano tylko nadwozie czterodrzwiowe typu notch-back, ale pod koniec 1999 roku wprowadzono także pięciodrzwiowe nadwozie typu hatch-back. Gamę silników stanowiły jednostki benzynowe o pojemności 1,6, 1,8, 2,0 i 2,2 dm3 oraz turbodiesel o pojemności 2,0 dm3 (produkcji firmy Rover).

Pod koniec 2000 roku przeprowadzono modernizację wersji europejskiej (FL). Zmieniono głównie przednią część nadwozia, w tym wlot powietrza i zderzak. Wprowadzono nowy silnik benzynowy o pojemności 2,3 dm3.

Zakończenie produkcji pojazdów szóstej generacji nastąpiło w 2002 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2021 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu