Samochody seryjne
arkusz w PDF

HONDA ACCORD VII (2002-2007)

Galeria HONDA ACCORD VII

Siódma generacja samochodów Accord miała swój europejski debiut jesienią 2002 roku, podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Zrezygnowano z produkcji tych pojazdów w Europie, decydując się na ich import z Japonii. Nowe nadwozie było większe od poprzednika i charakteryzowało się większą liczbą zdecydowanych krawędzi. Uruchomiono także produkcję wersji z nadwoziem typu kombi, o nazwie Tourer. Nadwozie kombi miało zwiększony o 40 mm rozstaw osi oraz wydłużony zwis tylny.

Do napędu stosowano początkowo tylko czterocylindrowe silniki benzynowe o pojemności skokowej 2,0 lub 2,4 dm3. Od jesieni 2003 roku w obu wersjach montowano turbodoładowane silniki Diesla własnej konstrukcji, o pojemności 2,2 dm3. Wersje europejskie miały napęd na koła przednie.

Amerykańska wersja modelu Accord produkowana była od września 2002 roku. Nadwozie o bardziej obłych kształtach miało większy rozstaw osi i było dłuższe od wersji europejskiej. Uruchomiono także produkcję dwudrzwiowej wersji coupe.

Do napędu tych pojazdów stosowano silniki benzynowe o pojemności 2,4 i 3,0 dm3.

W połowie 2004 roku na rynek amerykański trafiła wersja z napędem hybrydowym (spalinowo-elektrycznym).

Jesienią 2005 roku, zarówno wersje europejskie jak i amerykańskie zostały nieco zmodernizowane (face lifting). Najbardziej widoczne zmiany wprowadzono w przedniej części nadwozia. Zmieniono także zestaw wskaźników.

Zakończenie produkcji pojazdów szóstej generacji nastąpiło w 2007 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2021 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu