Samochody seryjne
arkusz w PDF

HONDA ACCORD VIII (2008-...)

Galeria HONDA ACCORD VIII

Kolejna, ósma już generacja samochodów Accord miała swój europejski debiut wiosną 2008 roku, podczas Salonu Samochodowego Genewie. Wersja amerykańska trafiła na rynek wcześniej, jesienią 2007 roku. Pojazdy te nadal znacznie się różniły.

Wersja europejska oferowana była zarówno z trzybryłowym nadwoziem typu notch-back jak i z nadwoziem typu kombi, ale ujednolicono rozstaw osi. Kształty tych nadwozi były jeszcze bardziej kanciaste niż w poprzedniej generacji.

Do napędu stosowano tylko czterocylindrowe silniki benzynowe o pojemności skokowej 2,0 lub 2,4 dm3 oraz turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,2 dm3.

W wersji amerykańskiej (o większym rozstawie osi) montowane były silniki benzynowe o pojemności 2,4 lub 3,5 dm3. Równolegle produkowano w USA nadwozia typu coupe. W 2009 roku wprowadzono do produkcji w USA nową wersję o nazwie Crosstour. Pojazd ten otrzymał pięciodrzwiowe nadwozie typu hatch-back o nieco odmiennej stylizacji, a do napędu stosowano tylko silnik V6 o pojemności 3,5 dm3. Nowością była też wersja z dołączanym napędem osi tylnej (AWD). W 2010 roku modele amerykańskie (notch-back i coupe) zostały nieznacznie zmodernizowane, głównie w przedniej części nadwozia.

Gama silników dostępnych w Europie została w 2009 roku powiększona o wzmocniony silnik Diesla (S-type). W 2011 roku wersje europejskie poddano modernizacji. Był to niewielki face-lifting, w wyniku którego zmieniono nieco przedni zderzak, lampy oraz wlot powietrza. Zmiany w zespołach napędowych dotyczyły jedynie przystosowania ich do spełniania wymagań normy Euro5.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2021 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu