Samochód Almera od początku był dostępny w trzech wersjach nadwoziowych: jako hatch-back występujący w układzie trzy- lub pięciodrzwiowym oraz jako czterodrzwiowy notch-back.
W początkowym okresie produkcji w gamie silników można było znaleźć 16 zaworowe jednostki benzynowe o pojemności skokowej 1,4, lub 1,6 oraz wolnossący silnik Diesla o pojemności 2,0 dm3. W następnym roku wprowadzono do produkcji usportowioną wersję Almery, oznaczoną symbolem GTi, wyposażoną w dynamiczny silnik benzynowy o pojemności 2,0 dm3. Wersję tą oferowano jedynie w nadwoziu trzydrzwiowym.
W 1998 roku pojazdy tej rodziny został poddane "face-liftingowi". Zmianom uległ wygląd przedniej części samochodów. Wzmocniono także tą część struktury nadwozia w celu poprawienia skuteczności strefy kontrolowanego zgniotu.
Produkcję samochodów Almera pierwszej generacji zakończono w 1999 roku.
Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2023 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu