Samochody seryjne
arkusz w PDF

VOLKSWAGEN GOLF III (1991-1997)

Galeria VOLKSWAGEN GOLF III

Trzecia generacja tego modelu trafiła na rynek jesienią 1991 roku. Główny nacisk położono na zwiększenie bezpieczeństwa i spełnienie wymagań ekologicznych. Nowe nadwozie typu hatch-back miało wzmocnioną strukturę, a jego długość została zwiększona tylko o 3,1 cm. Bardziej obłe kształty nadwozia pozwoliły na dalsze obniżenie współczynnika Cx.. Gama silników składała się wówczas z ośmiu jednostek napędowych o pojemności skokowej mieszczącej się w zakresie od 1,4 do 2,8 dm3. Ten ostatni silnik miał układ V6 o małym kącie rozchylenia cylindrów. Golf III generacji został uhonorowany zaszczytnym tytułem Samochodu Roku 1992.

Od 1993 roku zaczęto stosować oszczędne i dynamiczne turbodoładowane silniki Diesla wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i oznaczone symbolem TDI.

W tym samym roku powiększono gamę nadwozi. Na rynku zadebiutowała nowa wersja kabrioletu oraz po raz pierwszy w tej rodzinie pojawiło się uniwersalne nadwozie typu kombi (w układzie pięciodrzwiowym) o nazwie Variant. Długość tej wersji nadwoziowej wynosiła ponad 4,3 m. W maju 1994 roku wyprodukowano 15 - milionowego Golfa, a w 1995 roku wprowadzono wersję SDI, wyposażoną w wolnossący silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Od września 1996 roku we wszystkich samochodach Golf stosowano seryjnie układ ABS.

W 1997 roku zakończono produkcję modeli z nadwoziami typu hatch-back, wersje kombi wytwarzano do 1999 roku. Ogółem wyprodukowano ponad 4,8 mln pojazdów trzeciej generacji.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu