Samochody seryjne
arkusz w PDF

AUDI 80 II (1978-1986)

Galeria AUDI 80 II

Druga generacja modelu 80 debiutowała jesienią 1978 roku. Nowe nadwozie miało większy o 7,0 cm rozstaw osi, było też dłuższe i szersze. Początkowo oferowano tylko nadwozie czterodrzwiowe natomiast dostawy modeli z nadwoziami dwudrzwiowymi rozpoczęły się wiosną następnego roku. W 1980 roku do tej rodziny pierwszy raz trafił silnik Diesla. Była to wolnossąca jednostka napędowa o pojemności skokowej 1,6 dm3. W tym samym czasie, na bazie modelu „80” powstało nadwozie typu coupe, ale ze względów marketingowych umieszczono je w odrębnej rodzinie.

W następnych latach nadal powiększano gamę silników. W 1981 roku wprowadzono pięciocylindrowy silnik o pojemności 1,9 dm3 pochodzący z większego modelu oznaczonego liczbą „100”.

Nowością 1982 roku był turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 1,6 dm3. Jesienią tegoż roku trafiły na rynek samochody z układem napędowym typu Quattro przekazującym stały napęd na obie osie pojazdu, także z silnikami o pięciu cylindrach (1,9 i 2,1 dm3). Od następnego roku zaczęto stosować silniki benzynowe o pojemności skokowej 1,8 dm3 (w kilku wariantach).

W połowie 1984 roku przeprowadzono modernizację nadwozia (face-lifting). Zmieniono zderzaki i lampy, a na bokach nadwozia pojawiły się listwy ochronne. Nieznacznie wzrosła długość całkowita tych pojazdów. Stosowano już tylko silniki czterocylindrowe, a większe jednostki przeniesiono do nowej rodziny oznaczonej liczbą „90”.

Produkcję samochodów drugiej generacji zakończono w połowie 1986 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu