Samochody seryjne
arkusz w PDF

MERCEDES BENZ A - KLASSE II (2004-2012)

Galeria MERCEDES BENZ A - KLASSE II

Druga generacja samochodów klasy A miała debiut rynkowy w czerwcu 2004 roku. Utrzymano ogólną koncepcję konstrukcyjną z charakterystyczną „podwójną” podłogą typu sandwich. Nowe nadwozie miało również sylwetkę jednobryłową, a podstawowe wymiary jak rozstaw osi i długość całkowita były zbliżone do odpowiednich wymiarów wydłużonych wersji pierwszej generacji. Szerokość pojazdu wzrosła o 4,5 cm. Poprawiono cechy aerodynamiczne tego pojazdu. Nowością było wprowadzenie do tej rodziny drugiego nadwozia w układzie trzydrzwiowym.

Zmodernizowano dotychczasowe silniki oraz dodano nowe jednostki napędowe. W ofercie znalazły się cztery silniki benzynowe oraz trzy turbodoładowane silniki Diesla. Jednostki benzynowe miały pojemność skokową 1,5, 1,7 oraz 2,0 dm3. Silniki Diesla miały jednakową pojemność wynoszącą 2,0 dm3, ale znacząco różniły się osiągami. Nowym rozwiązaniem w tej rodzinie było zastosowanie bezstopniowych automatycznych skrzyń biegów

(o nazwie Autronic) w niektórych modelach.

W połowie 2005 roku gamę modeli powiększono o usportowioną wersję A200 Turbo wyposażoną w dynamiczny silnik benzynowy o pojemności 2,0 dm3.

W połowie 2008 roku na rynek trafiły zmodernizowane samochody klasy A. Zmieniono nieco wlot powietrza, oba zderzaki oraz lampy i lusterka zewnętrzne. Zmiany objęły także wnętrze pojazdów. Od 2009 roku w samochodach klasy A oferowano pakiet ekologiczny pod nazwą BlueEfficiency, ograniczający zużycie paliwa oraz emisję dwutlenku węgla.

W połowie 2010 roku zakończono produkcję samochodów z trzydrzwiowym nadwoziem, a jesienią zrezygnowano z wytwarzania wersji A200 Turbo.

Zakończenie produkcji pozostałych modeli tej generacji nastąpiło w kwietniu 2012 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2019 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu