Samochody seryjne
arkusz w PDF

VOLKSWAGEN POLO II (1981-1994)

Galeria VOLKSWAGEN POLO II

Drugą generację modelu Polo zaprezentowano w sierpniu 1981 roku, a kilka miesięcy później nowe modele trafiły na rynek. Na dotychczasowej płycie podłogowej opracowano nowe nadwozie o bardziej zaokrąglonych kształtach. Wydłużona część tylna przypominała swoim zarysem nadwozie typu kombi, ale dzięki temu wyraźnie zwiększono przestrzeń bagażową. Nowa gama silników składała się z jednostek o pojemności skokowej 1,0 i 1,3 dm3. W następnym roku trafiła na rynek druga wersja nadwoziowa o nazwie Coupe, której nadwozie miało znacznie pochyloną szybę tylną. W 1983 roku wyprodukowano milionowy egzemplarz samochodu Polo, a w 1986 roku wprowadzono na rynek wersję z ekonomicznym wolnossącym silnikiem Diesla o pojemności 1,3 dm3.

Prawdziwie sportowa odmiana samochodu Polo pojawiła się w 1987 roku. Był to model oznaczony symbolem G 40, z silnikiem o pojemności 1,3 dm3, wyposażonym w mechaniczną sprężarkę typu spiralnego.

W 1990 roku trafiła na rynek przeprowadzono modernizację rodziny Polo. Produkcję tych pojazdów przeniesiono z Niemiec do Hiszpanii. Po face-liftingu przednia część nadwozia została bardziej „wygładzona”. Zastosowano prostokątne lampy przednie.

Zakończenie produkcji samochodów drugiej generacji nastąpiło w połowie 1994 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2019 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu