Samochody seryjne
arkusz w PDF

SKODA FELICIA II (1994-2001)

Galeria SKODA FELICIA II

Po raz drugi nazwa Felicia została użyta w październiku1994 roku. Nadwozie nowego modelu Felicia powstało w wyniku głębokiej modernizacji poprzednich nadwozi (Favorit i Forman). Kształty zewnętrzne zostały zaokrąglone, natomiast zmiany w zakresie struktury nośnej zmierzały w kierunku zwiększenia poziomu bezpieczeństwa biernego. Całkowicie zmieniono wystrój wnętrza nadwozia dostosowując kształty poszczególnych elementów, kolorystykę i materiały do współczesnych wymagań.

Do napędu stosowano początkowo nieco zmodernizowany silnik benzynowy z modelu Favorit o pojemności skokowej 1,3 dm3. Silnik miał wtryskowy jednopunktowy układ zasilania (SPI) i był dostępny w dwóch wersjach różniących się osiągami. Modernizacja objęła także skrzynię biegów i zespoły zawieszenia kół.

Samochody z nadwoziami typu kombi wprowadzono do produkcji początkiem 1995 roku. W następnym roku gamę silników rozszerzono o dwa dalsze silniki pochodzące z produkcji grupy VW. Był to silnik benzynowy o pojemności 1,6 dm3 oraz wolnossący silnik Diesla o pojemności 1,9 dm3. Był to pierwszy samochód osobowy firmy Skoda wyposażony w silnik o zapłonie samoczynnym.

Na bazie samochodu Felicia produkowano również pojazdy dostawcze z nadwoziami pick-up i furgon. Nadwozie wersji Pick-up stało się podstawą do budowy w 1996 roku pojazdu rekreacyjnego o nazwie Fun. Jego prezentacja odbyła się podczas genewskiego Salonu Samochodowego. Tylna ściana kabiny o specjalnej konstrukcji, po rozłożeniu, tworzyła dodatkowe siedzenie dla dwóch osób.

W 1997 roku w silnikach Skody zastosowano układ wtrysku wielopunktowego (MPI).

Operację „Face-lifting” przeprowadzono w II kwartale 1998 roku. Przednia część nadwozia otrzymała nową formę z wlotem powietrza ukształtowanym podobnie jak w nieco wcześniej wprowadzonym modelu Octavia (drugiej generacji). Taki prostokątny kształt wlotu stał się wkrótce wyróżnikiem nowych modeli marki Skoda.

Produkcję samochodów rodziny Felicia zakończono w kwietniu 2001 roku, a łącznie wykonano ich około 1,277 mln sztuk (wszystkich wersji). Następcami były samochody o nazwie Fabia.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu