Samochody seryjne
arkusz w PDF

SKODA FABIA II (2007-2014)

Galeria SKODA FABIA II

Druga generacja samochodów Fabia debiutowała w marcu 2007 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Ogólna koncepcja konstrukcyjna nie uległa zmianie. Nowe pięciodrzwiowe nadwozie typu hatch-back miało ten sam rozstaw osi co poprzednik i było nieco wyższe. Sylwetka była mniej obła i została upodobniona do modelu Roomster. Pół roku później, we Frankfurcie n/Menem przedstawiono drugą wersję nadwoziową, a mianowicie kombi. Zrezygnowano natomiast z produkcji nadwozia trzybryłowego. Od początku oferowano wiele wersji silnikowych, przejętych z poprzedniej generacji. Mniejsze silniki, zarówno benzynowe (1,2 dm3) jak i Diesle (1,4 dm3) miały po trzy cylindry, a większe były jednostkami czterocylindrowymi. Napęd na koła przednie przekazywany był poprzez pięciobiegowe skrzynie przekładniowe.

Początkiem 2009 roku wprowadzono do produkcji odmianę o nazwie Scout, powstałą na bazie nadwozia kombi. Poprzez zastosowanie dodatkowych elementów z tworzyw sztucznych samochody te nabrały modnego stylu „off-road”, ale układ napędowy pozostał bez zmian.

Wiosną 2010 roku przeprowadzono modernizację całej rodziny samochodów Fabia. Po operacji face-lifting zmienił się wygląd przedniej części nadwozi. Równocześnie zmieniono gamę silników i wprowadzono usportowione wersje RS (hatch-back i kombi). Zmodyfikowana odmiana Scout pojawiła się również w nadwoziu typu hatch-back.

We wrześniu 2013 roku wyprodukowano 1,5 milionowy egzemplarz Fabii tej generacji.

Zakończenie produkcji samochodów drugiej generacji nastąpiło w połowie 2014 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu