Samochody seryjne
arkusz w PDF

AUDI A 6 II (1997-2004)

Galeria AUDI A 6 II

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie, w marcu 1997 roku zaprezentowano drugą generację pojazdów A6. Była to całkowicie nowa konstrukcja. Nowe nadwozie o obłych oryginalnych kształtach miało rozstaw osi zwiększony o niemal 7 cm, ale długość pojazdu praktycznie nie uległa zmianie. Poprawiono własności aerodynamiczne i zastosowano nowe zawieszenie kół przednich.

Początkowo oferowano tylko nadwozie trzybryłowe. Wycofano z produkcji rzędowe silniki pięciocylindrowe (benzynowe i wysokoprężne), a ich miejsce zajęły nowe silniki w układzie V6 o pojemności skokowej 2,4 (benzynowy) i 2,5 (turbodiesel) dm3. Napęd przekazywany był na koła przednie lub w wersjach Quattro na wszystkie koła.

Na następnym genewskim Salonie Samochodowym odbyła się prezentacja modeli A6 z pięciodrzwiowymi nadwoziami typu kombi (Avant). Wprowadzono także wersję usportowioną S6 napędzaną silnikiem V6 o pojemności 2,7 dm3 wyposażonym w dwie turbosprężarki.

W 1999 roku wprowadzono ponownie silnik w układzie V8 o pojemności 4,2 dm3 oraz wersję sportową o symbolu S6 (także z silnikiem 4,2 dm3). W tym samym roku pojawiła się na rynku wersja Allroad Quattro, która była specyficzną odmianą nadwozia kombi i wyróżniała się innymi zderzakami oraz bocznymi osłonami wykonanymi z tworzywa sztucznego. Pneumatyczne zawieszenie kół pozwalało kierowcy na zmianę prześwitu.

Nowością roku 2000 było wprowadzenie w niektórych z napędem kół przednich modelach automatycznej bezstopniowej skrzyni przekładniowej typu CVT o nazwie Multitronic.

Zakończenie produkcji samochodów z nadwoziem trzybryłowym nastąpiło w 2004 roku, a wytwarzanie wersji kombi (także Allroad Quattro) ukończono w następnym roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu