Samochody seryjne
arkusz w PDF

AUDI A 6 III (2004-2011)

Galeria AUDI A 6 III

Trzecia generacja samochodów A6 miała debiut rynkowy w kwietniu 2004 roku. Nowe nadwozie miało rozstaw osi zwiększony o ponad 8 cm, a jego długość całkowita przekroczyła 4,9 m. Obła sylwetka nadwozia charakteryzowała się bardzo dobrymi własnościami aerodynamicznymi. W przedniej części nadwozia dominował wlot powietrza o dużych wymiarach, obwiedziony chromowaną ramką (single-frame grill).

Do napędu tych pojazdów stosowano początkowo silniki benzynowe tylko w układzie widlastym (V6 i V8), a jedynym czterocylindrowym był turbodiesel o pojemności skokowej 2,0 dm3. Większe silniki Diesla miały układ V6 i pojemność 2,7 lub 3,0 dm3. Silniki benzynowe 3,2 oraz 4,2 dm3 otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa (FSI). Mniejszy silnik benzynowy (2,0 dm3) wprowadzono dopiero w 2005 roku. Od marca tegoż roku dostępne były wersje Avant z pięciodrzwiowym nadwoziem typu kombi.

Początkiem 2006 roku gama modeli A6 została uzupełniona usportowioną wersją S6, wyposażoną w potężny silnik w układzie V10, pochodzący z firmy Lamborghini. W lecie tegoż roku trafiła na rynek wersja A6 Allroad Quattro, bazująca na nadwoziu kombi. W tym samym roku pojawiła się także wersja A6L z wydłużonym nadwoziem, przeznaczona na rynek chiński.

W sierpniu 2008 roku, podczas Salonu Samochodowego w Moskwie, oficjalnie przedstawiono rodzinę A6 po modernizacji. W wyniku operacji face-lifting zmieniono przedni zderzak, lampy przednie i tylne oraz lusterka zewnętrzne. W zespolonych lampach przednich i tylnych wprowadzono diody LED.

Wprowadzono nowe jednostki napędowe; benzynową o pojemności 2,8 dm3 oraz mocniejszy turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,0 dm3. Jesienią 2008 roku pojawiła się najbardziej dynamiczna wersja nosząca oznaczenie RS6 z turbodoładowanym silnikiem V10.

Zakończenie produkcji samochodów Audi A6 trzeciej generacji nastąpiło w 2011 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu