Samochody seryjne
arkusz w PDF

MAZDA 2 II (2007-2014)

Galeria MAZDA 2 II

Druga generacja samochodów Mazda 2 debiutowała oficjalnie w 2007 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Zrezygnowano z podobieństwa do pojazdu wielofunkcyjnego, a całkowicie nowe nadwozie otrzymało proporcje i sylwetkę typowego hatch-back’a. Produkcję tych samochodów przeniesiono do Japonii. Do konstrukcji nadwozia wykorzystano nową platformę Forda Fiesty, ale rozstaw osi pozostał taki sam. Całkowicie odmienna forma nadwozia miała dynamiczny charakter podkreślony klinowym zarysem bocznym i uwypuklonymi nadkolami przednimi. W stosunku do poprzednika obniżono masą własną o około 100 kg. Początkowo oferowano tylko wersję pięciodrzwiową, dopiero w połowie 2008 roku wprowadzono do produkcji wersję trzydrzwiową. Wersja Sport miała nieco inną formę przedniej części nadwozia oraz dodatkowy spoiler tylny.

Silniki benzynowe pochodziły z gamy firmy Mazda i miały pojemność skokową 1,3 (dwie wersje) oraz 1,5 dm3. Turbodoładowany silnik Diesla dołączył do rodziny dopiero jesienią i miał pojemność 1,4 dm3. Jesienią 2008 roku do gamy silnikowej dołączyła większa jednostka napędowa – turbodiesel o pojemności 1,6 dm3. Oba silniki Diesla pochodziły z gamy francuskiego koncernu PSA. We wszystkich wersjach napęd przekazywany był na koła osi przedniej.

Jesienią 2010 roku samochody tej rodziny poddano modernizacji typu face-lifting. Poza niewielkimi zmianami zewnętrznymi przeprowadzono modernizację dwóch silników; benzynowego 1,3 dm3 oraz turbodiesla 1,6 dm3. Nowością było też wprowadzenie automatycznej skrzyni przekładniowej, łączonej opcjonalnie z najmocniejszym silnikiem benzynowym.

Zakończenie produkcji samochodów drugiej generacji nastąpiło jesienią 2014 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu