Samochody seryjne
arkusz w PDF

SKODA OCTAVIA III (2004-2012)

Galeria SKODA OCTAVIA III

Produkcja trzeciej generacji modelu Octavia ruszyła w lutym 2004 roku, ale samochody poprzedniej generacji były nadal produkowane. Ogólna koncepcja konstrukcyjna nie uległa zmianie. Bazą do konstrukcji tych samochodów była platforma Vw Golfa V generacji ze zwiększonym rozstawem osi i nowym wielowahaczowym zawieszeniem kół tylnych.

Początkowo oferowano jedynie samochody z pięciodrzwiowym nadwoziem typu hatch-back. Samochody z nadwoziami kombi pojawiły się na rynku jesienią tegoż roku.

Od początku oferowano szeroką gamę silników. Jednostki benzynowe miały pojemność skokową 1,4, 1,6 lub 2,0 dm3, natomiast turbodoładowane silniki Diesla 1,9 lub 2,0 dm3. Większość modeli miała napęd na koła przednie, ale na początku 2005 pojawiły się samochody z układem napędowym 4x4, z nadwoziem kombi.

W tym samym roku debiutowały usportowione modele RS z silnikiem benzynowym, a w 2006 roku z silnikiem wysokoprężnym. Kolejnymi nowościami były luksusowo wyposażone odmiany Laurin&Klement oraz wzmocniony bazowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 dm3.

W następnym roku wprowadzono do produkcji wersję o nazwie Scout z napędem 4x4, której nadwozie typu kombi wyróżniało się dodatkowymi elementami nadającymi wygląd SUV-a i nieco zwiększonym prześwitem. Drugą nowością był benzynowy silnik o pojemności 1,8 dm3, należący do rodziny TSI.

Jesienią 2008 roku niemal cała rodzina samochodów Octavia została poddana modernizacji (face-lifting), jedynie wersja RS przeszła tę operację w następnym roku. Zmieniła się głównie przednia część nadwozia, w tym zderzak, wlot powietrza i lampy. Pojawił się także nowy silnik 1,4 TSI.

W 2010 roku wprowadzono do rodziny kolejne nowe silniki; benzynowy 1,2 TSI oraz turbodiesel 1,6 TDI. Coraz szerzej stosowano dwusprzęgłowe skrzynie biegów typu DSG. Po zakończeniu produkcji samochodów poprzedniej generacji (Tour) wprowadzono na rynek wersje Tour II, wykorzystujące nadwozia sprzed face-liftingu, ze skromnym wyposażeniem i ograniczoną gamą silników.

Zakończenie produkcji samochodów trzeciej generacji nastąpiło końcem 2012 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2019 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu