Samochody seryjne
arkusz w PDF

BMW 5 II (1981-1987)

Galeria BMW 5 II

W 1981 roku wprowadzono na rynek drugą generację modeli serii „5”. Nowe nadwozie miało bardziej wyraziste kształty. Rozstaw osi pozostał bez zmian, ale nieznacznie wzrosła długość i szerokość pojazdu.

Początkowo produkowano cztery wersje silnikowe (benzynowe), lecz tylko silnik o pojemności skokowej 1,8 dm3 był jednostką czterocylindrową i miał zasilanie gaźnikowe. Większe silniki o pojemności 2,0 , 2,5 i 2,8 dm3 miały po sześć cylindrów i zasilanie wtryskowe.

W 1983 roku gamę silników powiększono o turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,4 dm3 oraz bardziej ekonomiczny silnik benzynowy o pojemności 2,7 dm3 dla modelu oznaczonego 525e.

Dwa lata później rodzina „5” powiększyła się o kolejne modele 535i i M535i. Ten ostatni był wersją usportowioną przygotowaną przez oddział Motosport.

Zakończenie produkcji samochodów drugiej generacji nastąpiło w 1987 roku, a łączna liczba wykonanych pojazdów wynosiła około 722,3 tysięcy.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu