Samochody seryjne
arkusz w PDF

BMW 5 IV (1995-2004)

Galeria BMW 5 IV

We wrześniu 1995 roku, podczas Salonu we Frankfurcie n/Menem zadebiutowała czwarta generacja samochodów rodziny „5”. Nowe nadwozie znowu „urosło”- powiększyły się gabaryty oraz rozstaw osi. Sylwetka pojazdu uległa dalszemu zaokrągleniu a wartość współczynnika Cx zmniejszyła się do 0,28.

Początkowo, od grudnia 1995 roku, oferowano tylko dwie wersje silnikowe o symbolach 523i oraz 528i. Pierwszy z tych silników miał jednak pojemność 2,5 dm3. W następnym roku wprowadzono pięć dalszych wersji silnikowych, w tym trzy benzynowe o pojemności 2,0 , 3,5 i 4,4 dm3. Pozostałe to turbodoładowane silniki Diesla o pojemności 2,5 dm3 w dwóch wersjach. Zrezygnowano wówczas z produkcji samochodów z napędem na obie osie.

Wersja kombi została zaprezentowana na genewskim Salonie Samochodowym w 1997 roku.

Jesienią 1998 roku pojawiła się wersja 530d z nowoczesnym silnikiem Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności skokowej 2,9 dm3. W tym samym czasie zaprezentowano kolejna wersję modelu M5, tym razem z potężnym silnikiem w układzie V8, o pojemności wynoszącej aż 5,0 dm3.

W 2000 roku przeprowadzono modernizację rodziny „5”. Oprócz niewielkiego face-liftingu nadwozia wprowadzono zmodernizowane jednostki napędowe powiększonych osiągach. Benzynowe silniki o pojemności 2,0 i 2,8 dm3 zostały powiększone do pojemności wynoszącej odpowiednio 2,2 i 3,0 dm3. Ulepszono także turbodoładowane silniki Diesla o pojemności 2,5 i 2,9 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów czwartej generacji nastąpiło w dwóch etapach. W 2003 roku ukończono produkcję wersji z nadwoziami trzybryłowymi, a wersje kombi wytwarzano jeszcze w następnym roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu