Samochody seryjne
arkusz w PDF

BMW 5 V (2003-2010)

Galeria BMW 5 V

Piąta generacja samochodów rodziny „5” debiutowała w 2003 roku podczas Salonu Samochodowego w Brnie. Nowe nadwozie było nieco większe od poprzednika, rozstaw osi został powiększony o niemal 6 cm. Tym razem kształty nadwozia budziły pewne kontrowersje, gdyż odbiegały od klasycznych ponadczasowych sylwetek dotychczasowych generacji tej rodziny. Przednia część nadwozia wykonana została z blach aluminiowych.

Początkowo do produkcji skierowano trzy wersje z silnikami benzynowymi oraz jedną napędzaną turbodoładowanym silnikiem Diesla. Były to rzędowe silniki sześciocylindrowe, natomiast benzynowy silnik w układzie V8 wprowadzono do tej rodziny jesienią tegoż roku.

W maju 2004 roku program produkcji został powiększony o pięciodrzwiowe nadwozie typu kombi. W tym samym roku wdrożono produkcji usportowioną wersję M5 wyposażoną w potężny silnik w układzie V10 o pojemności skokowej 5,0 dm3.

W marcu 2005 roku wróciły na rynek samochody ze stałym napędem obu osi. Było to nowe rozwiązanie (oznaczenie x, a od 2008 r - xDrive) z centralnym sprzęgłem i układem mającym na celu przyhamowanie koła tracącego przyczepność.

W marcu 2007 roku przeprowadzono modernizacje (face-lifting) całej rodziny „5”. Nieznacznie zmieniono lampy, zderzaki oraz wlot powietrza, a pod maski trafiły zmodyfikowane silniki o lepszych osiągach i mniejszym zużyciu paliwa. W maju tegoż roku pojawiła się wersja M5 z nadwoziem kombi. Od 2009 roku oferowane były wersje z wydłużonym nadwoziem, przeznaczone na rynek chiński.

Zakończenie produkcji samochodów piątej generacji nastąpiło w 2010 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu