Samochody seryjne
arkusz w PDF

BMW 5 VI (2009-2017)

Galeria BMW 5 VI

Szósta generacja samochodów rodziny „5” debiutowała nietypowo, gdyż na genewskim Salonie Samochodowym w 2009 roku zaprezentowano modele 5 GT o dwubryłowej formie nadwozia, która w dotychczasowej historii tej rodziny nie występowała.

Samochody 5 GT powstały na platformie rodziny „7” i wyróżniały się znacznym rozstawem osi (3,07 m). Początkowo oferowano tylko dwie wersje z mocnymi silnikami benzynowymi i dwie z silnikami Diesla. Nowością było zastosowanie automatycznej skrzyni biegów o ośmiu przełożeniach. Sprzedaż tych pojazdów ruszyła jesienią, a wkrótce potem na rynek trafiła „piątka” w klasycznej trzybryłowej postaci, ale rozstaw osi był o około 10 cm krótszy. Zachowano też różnice w wyglądzie przedniej części tych nadwozi i powiększono gamę jednostek napędowych. Wprowadzono nowoczesne silniki benzynowe o pojemności skokowej 3,0 i 4,4 dm3 oraz silniki Diesla o pojemności 2,0 oraz 3,0 dm3. Niektóre wersje oferowano z systemem napędu obu (xDrive).

W połowie 2010 roku gamę modelową tej rodziny uzupełniono o pięciodrzwiowe nadwozia typu kombi o tradycyjnej nazwie Touring.

Jesienią 2011 roku odnowiono gamę silników. Poprawiono osiągi, a jednocześnie zmniejszono zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. Nowością wiosny 2012 roku był model M550d, wyposażony w wysilony silnik Diesla z trzema turbosprężarkami.

W czerwcu 2013 roku przeprowadzono modernizację całej rodziny tych pojazdów. W ramach face-liftingu zmienił się nieco zderzak przedni i wlot powietrza, seryjnie montowano lampy ksenonowe, a w lusterkach bocznych umieszczono kierunkowskazy. Wersja 550i otrzymała wówczas mocniejszą jednostkę napędową.

W połowie 2014 roku do gamy jednostek napędowych wprowadzono zmodernizowane silniki Diesla o pojemności 2,0 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów piątej generacji nastąpiło początkiem 2017 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu