Samochody seryjne
arkusz w PDF

BMW 3 VI (2011-2018)

Galeria BMW 3 VI

Szósta generacja "trójek" została zaprezentowana w październiku 2011 roku, ale do sprzedaży została skierowana w lutym 2012 roku. Nową rodzinę tradycyjnie otwierało czterodrzwiowe nadwozie trzybryłowe typu notch-back. W stosunku do poprzedniego modelu nastąpił znaczący wzrost wymiarów. Rozstaw osi powiększono o 5 cm, natomiast długość całkowita wzrosła aż o 10 cm. Zwiększono także szerokość tych pojazdów, ale jednocześnie udało się nieco zmniejszyć ich masę własną.

Początkowo oferowano tylko trzy wersje silnikowe, ale po kilku miesiącach było ich siedem. Wszystkie jednostki napędowe wyposażono we wtrysk bezpośredni i turbodoładowanie. Nowością w tym segmencie rynkowym było zastosowanie (w opcji) automatycznej skrzyni przekładniowej o ośmiu biegach.

W marcu 2013 roku rodzina "trójek" wzbogaciła się o nową, dotychczas nie występującą wersję nadwoziową, a mianowicie hatch-back'a w układzie pięciodrzwiowym. Samochody w tej wersji miały premierę na genewskim Salonie Samochodowym i otrzymały oznaczenie GT. Zdecydowano się na znaczne wydłużenie rozstawu osi (o 110 mm), a także zwiększenie długości całkowitej o 200 mm, co przyczyniło się do powiększenia wnętrza i przestrzeni bagażowej.

Samochody z pięciodrzwiowym nadwoziem kombi, o tradycyjnej nazwie Touring, zostały przedstawione w kwietniu 2013 roku, podczas Salonu Samochodowego w Lipsku. Ich debiut rynkowy miał miejsce w sierpniu.

Modele bazowe, niezależnie od typu nadwozia miały klasyczny układ napędowy, ale wiele modeli dostępnych było z napędem obu osi (system xDrive).

W połowie 2015 roku ruszyła sprzedaż zmodernizowanych modeli z nadwoziami typu notch-back i kombi. Zmiany objęły lampy oraz oba zderzaki, a we wnętrzu wprowadzono nowe materiały.

Większe zmiany dotyczyły gamy jednostek napędowych. Nowością było zastosowanie trzycylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,5 dm3 w modelu 318i. Wprowadzono także nowe silniki benzynowe o pojemności 2,0 i 3,0 dm3 ze zmienionymi wymiarami głównymi. Wszystkie silniki dostosowano do wymogów normy Euro6. Zrezygnowano ze stosowania sześciobiegowego automatu i zaoferowano wyłącznie model o ośmiu przełożeniach.

Pozostała część tej rodziny pojazdów, a więc modele GT z nadwoziem typu hatch-back, podobną modernizację przeszły w połowie 2016 roku.

Zakończenie produkcji samochodów tej generacji nastąpiło w końcu 2018 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu