Samochody seryjne
arkusz w PDF

HYUNDAI ATOS I (1997-2002)

Galeria HYUNDAI ATOS I

Jego produkcję uruchomiono końcem 1997 roku, a eksport rozpoczął się w 1998 roku. Nadwozie w układzie pięciodrzwiowym wyróżniało się znaczną wysokością i pionowym przebiegiem tylnej ściany. Z racji dużej wysokości, niektórzy zaliczali go do grupy pojazdów wielofunkcyjnych, ale konstrukcja i wymiary wnętrza temu przeczyły.

Dla tego modelu opracowano całkowicie nowy czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 1,0 dm3. Wysokie osiągi zapewniało zastosowanie 12-zaworowej głowicy i wtrysku wielopunktowego. Napęd na koła przednie kierowany był poprzez mechaniczną skrzynię biegów o pięciu przełożeniach lub skrzynkę automatyczną o trzech biegach.

Jesienią 1999 roku przedstawiono drugą wersję Atosa o dodatkowej nazwie Prime. Kształty nadwozia zostały nieco zmienione. Wysokość została obniżona o 30 mm, a całkowicie zmieniona tylna ściana pojazdu została nieco pochylona. Dalsze zmiany to inny kształt wlotu powietrza oraz zderzaków. Po tych zmianach poprawiły się proporcje nadwozia i ogólny wygląd nowego modelu.

Zespoły mechaniczne Atosa nie uległy wówczas zmianie. Na rynku koreańskim dostępny był także bliźniaczy model Vista sprzedawany pod marką Kia.

Produkcję tych pojazdów zakończono w 2002 roku, ale kontynuowano prace nad następcą.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2019 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu