Samochody seryjne
arkusz w PDF

AUDI A 6 IV (2011-2018)

Galeria AUDI A 6 IV

Czwarta generacja samochodów A6 została zaprezentowana w grudniu 2010 roku, a sprzedaż tych pojazdów rozpoczęto w kwietniu 2011 roku. Początkowo oferowano jedynie trzybryłowe nadwozia typu notch-back o bardziej agresywnej stylizacji i lepszych własnościach aerodynamicznych. Rozstaw osi zwiększono niemal o 7 cm, ale długość całkowita praktycznie się nie zmieniła. Początkowo podstawową benzynową jednostką napędową był silnik V6 o pojemności skokowej 2,8 dm3, a dopiero jesienią wprowadzono do gamy rzędowy silnik czterocylindrowy o pojemności 2,0 dm3. Stosowano także silniki o pojemności 3,0 dm3. W grupie silników Diesla znalazły się jednostki o pojemności 2,0 i 3,0 dm3. Stosowano kilka różnych skrzyń przekładniowych, a oprócz wersji z napędem kół przednich oferowano wersje Quattro.

Jesienią 2011 wprowadzono na rynek wersję kombi o tradycyjnej nazwie Avant, a w Chinach uruchomiono produkcję wersji wydłużonej. Na Salonie Samochodowym we Frankfurcie n/Menem w 2011 roku zaprezentowano usportowioną wersję S6 wyposażoną w benzynowy turbodoładowany silnik w układzie V8, o pojemności 4,0 dm3. Debiut rynkowy obu wersji nadwoziowych S6 odbył się już w 2012 roku.

Podczas genewskiego Salonu Samochodowego w 2012 roku przedstawiono trzecią i ostatnią wersję nadwoziową, a mianowicie uterenowioną o nazwie Allroad o zwiększonym prześwicie i napędzie na wszystkie koła.

Początkiem 2013 roku dołączył do rodziny A6 model z oznaczeniem RS (tylko z nadwoziem kombi) wyposażony w jeszcze mocniejszy silnik V8, ośmiobiegowy automat oraz szereg zmian w podwoziu i nadwoziu.

W październiku 2014 roku, podczas Salonu Samochodowego w Paryżu zaprezentowano zmodernizowaną rodzinę tych pojazdów. Po face-liftingu zmieniła się głównie przednia część nadwozia. Nowe kształty możne dostrzec w zderzaku, we wlocie powietrza oraz w lampach, które opcjonalnie mogą być wyposażone w system Matrix-Led. Nieznacznie zmieniono także zderzak tylny. Z gamy silników wycofano jednostkę o pojemności 2,8 dm3, a w to miejsce wprowadzono silnik 1,8 TFSI o zbliżonych osiągach. Pozostałe jednostki zmodernizowano w kierunku zwiększenia osiągów i spełnienia normy Euro6. Najbardziej ekologiczne wersje opisano dodatkową nazwą ultra.

Zakończenie produkcji samochodów Audi A6 czwartej generacji nastąpiło wiosną 2018 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu