Samochody seryjne
arkusz w PDF

FORD FOCUS III (2010-2018)

Galeria FORD FOCUS III

Trzecia generacja samochodów Focus została przedstawiona publicznie w styczniu 2010 roku, podczas Salonu Samochodowego w Detroit. Była to wersja amerykańska, ale niewiele różniąca się od europejskiej. Produkcja tych pojazdów ruszyła na przełomie lat 2010/2011, ale ich debiut na rynkach europejskich odbył się w kwietniu 2011 roku.

Ogólna koncepcja pojazdu nie uległa zmianie. Płyta podłogowa została nieznacznie wydłużona, a długość podstawowego dwubryłowego pięciodrzwiowego nadwozia typu hatch-back wzrosła tylko o 2 cm. Równocześnie wprowadzono do produkcji czterodrzwiowe nadwozie trzybryłowe, natomiast nadwozie typu kombi pojawiło się nieco później. Zrezygnowano w tej generacji z produkcji wersji trzydrzwiowej.

Odnowiono gamę silników, między innymi wprowadzono dwie wersje doładowanych silników benzynowych z nowej rodziny EcoBoost (o pojemności 1,6 dm3). Kolejną nowością była dwusprzęgłowa skrzynia przekładniowa o nazwie PowerShift.

W 2012 roku rodzina samochodów Focus została powiększona o usportowione modele ST z silnikiem o pojemności 2,0 dm3 oraz modele z trzycylindrowymi silnikami z rodziny EcoBoost (o pojemności 1,0 dm3).

Początkiem 2014 roku przedstawiono zmodernizowaną rodzinę tych pojazdów. W lutym odbyła się ich prezentacja w Barcelonie, natomiast w marcu pokazano je podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Do sieci sprzedaży nowe Focusy trafiły dopiero jesienią.

W ramach face-liftingu zmieniono przednią część nadwozia, a głównie wlot powietrza oraz zderzak i lampy. Trapezowy kształt wlotu powietrza był wcześniej zastosowany w modelu Fiesta (2013 r), a w niedalekiej przyszłości ma być wyróżnikiem wszystkich modeli marki Ford. We wnętrzu pojawił się dotykowy ekran o przekątnej 8" oraz nowa kierownica. Wzbogacono wyposażenie o nowe elektroniczne systemy ułatwiające prowadzenie pojazdu.

Zmiany objęły także gamę jednostek napędowych. Wprowadzono nowe silniki benzynowe z rodziny EcoBoost o pojemności skokowej 1,5 dm3 (w dwóch wersjach) oraz nowe silniki Diesla, także o pojemności 1,5 dm3. Nowe jednostki wyróżniają się ograniczonym apetytem na paliwo.

Usportowione modele ST zaoferowano w dwóch wersjach silnikowych. Oprócz silnika benzynowego dostępny będzie wysilony silnik Diesla. W marcu 2015 roku przedstawiono oficjalnie model RS, ale sprzedaż rozpoczęto rok później. Do napędu wykorzystano czterocylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 2,3 dm3 pochodzący z Forda Mustanga.

Zakończenie produkcji samochodów trzeciej generacji nastąpiło w kwietniu 2018 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu