Samochody seryjne
arkusz w PDF

VOLKSWAGEN GOLF VII (2012-...)

Galeria VOLKSWAGEN GOLF VII

Oficjalna prezentacja kolejnej, siódmej już generacji samochodów Golf odbyła się w 2012 roku, podczas Salonu Samochodowego w Paryżu.

Konstrukcja tego modelu opiera się na całkowicie nowej modularnej platformie określanej jako MQB (Modularer Querbaukasten). Platforma ta umożliwia budowę samochodów o różnych wymiarach i konfiguracjach układu napędowego przy poprzecznej zabudowie silnika. Z tej platformy będą korzystać przyszłe modele innych pojazdów z grupy Volkswagena. Rozstaw osi nowego Golfa został powiększony (w stosunku do poprzedniego modelu) o 59 mm. Podobny przyrost dotyczy całkowitej długości samochodów z nadwoziami typu hatch-back. Struktura nośna nadwozia jest lżejsza o 23 kg, ale jej sztywność wzrosła dzięki większej liczbie elementów wykonanych ze stali o wysokiej wytrzymałości (80 %). Początkowo do produkcji trafią nadwozia typu hatch-back (trzy- i pieciodrzwiowe).

Gama jednostek napędowych początkowo składała się z czterech silników (dwa benzynowe i dwa Diesle). Bazowy silnik benzynowy ma pojemność skokową 1,2 dm3, a większy ma pojemność 1,4 dm3. Oba dostępne są w dwóch wersjach o zróżnicowanych osiągach. Turbodoładowane silniki Diesla mają pojemność 1,6 oraz 2,0 dm3. Silniki te mogą współpracować z mechanicznymi skrzyniami przekładniowymi o pięciu lub sześciu biegach, a także z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (DSG).

Udana konstrukcja tego pojazdu została uhonorowana zaszczytnymi tytułami europejskiego, a nieco później także światowego Samochodu Roku 2013 (COTY i WCOTY).

W marcu 2013 roku rodzina Golfa powiększyła się o usportowione wersja GTI oraz GTD. W tym samym czasie na genewskim Salonie Samochodowym debiutowała wersja kombi. W tym nadwoziu zachowano rozstaw osi, ale znacznie wydłużono tylny zwis, dzięki istotnie wzrosła pojemność bagażnika. Jesienią tegoż roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem zaprezentowano kolejną wersję nadwoziową o nazwie Sportsvan. Model ten trafił na rynek już w 2014 roku i zastąpił w rodzinie Golfa znany wcześniej model Plus. W tej wersji zdecydowano się na zwiększenie rozstawu osi o około 5 cm, ale długość pojazdu miała wartość pośrednią między nadwoziami typu hatch-back i kombi.

Kolejną nowością tego roku był model o dodatkowej nazwie Alltrack. Podobnie jak w przypadku Passata, powstał on na bazie nadwozia kombi i został wyposażony w dołączany napęd kół tylnych. Zmiany zewnętrzne były stosunkowo niewielkie, ale wyraźnie upodobniały go do pojazdów typu crossover. Alltrack otrzymał nowe zderzaki oraz plastikowe osłony chroniące boki nadwozia. Nastąpiły również zmiany w jednostkach napędowych, co wynikało z potrzeby dostosowania ich do wymogów ekologicznej normy Euro6.

W 2015 roku do rodziny Golfa wprowadzono najmniejszy (w długiej historii tego modelu) silnik benzynowy o pojemności wynoszącej tylko 1,0 dm3, wynikającej z trzech cylindrów. Jednostkę tę wyposażono w turbosprężarkę, tak więc oznaczenie 1,0 TSI było w pełni uzasadnione.

W październiku 2016 roku rodzina tych pojazdów została zmodernizowana. Delikatnymi zmianami objęto zderzaki oraz lampy. W wnętrzu pojawiły się nowe systemy multimedialne, a opcjonalnie także wirtualny zestaw wskaźników z szerokim wyświetlaczem. Nowe modele trafiły do sprzedaży początkiem 2017 roku.

Zmodyfikowano także gamę jednostek napędowych, zarówno benzynowych TSI jak i TDI. Największą nowością był silnik 1,5 TSI, który pojawił się z niewielkim opóźnieniem i zastąpił dotychczasowe jednostki o pojemności 1,4 dm3. Mocniejsze silniki otrzymały nową dwusprzęgłową skrzynię przekładniową o siedmiu biegach (zamiast sześciu w dotychczasowym rozwiązaniu).

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu