Samochody seryjne
arkusz w PDF

MERCEDES BENZ A - KLASSE III (2012-2018)

Galeria MERCEDES BENZ A - KLASSE III

Oficjalna prezentacja trzeciej generacji samochodów klasy A odbyła się w marcu 2012 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Nowa generacja zerwała z dotychczasową koncepcją nadwozia, zarówno pod względem konstrukcji jak i kształtów. Zrezygnowano z „podwójnej” podłogi typu sandwich na rzecz rozwiązania klasycznego. Podstawą budowy tego modelu była nowa płyta podłogowa typu MFA (Modular Front Architecture), Dotychczasowa jednobryłowa forma wysokiego nadwozia ustąpiła formie dwubryłowej, typowej dla nadwozi typu hatch-back. Rozstaw osi oraz długość całkowita są większe niż w poprzednich generacjach, natomiast wysokość została znacznie zmniejszona.

Sprzedaż tych samochodów rozpoczęto we wrześniu 2012 roku. Gama jednostek napędowych składała się z czterocylindrowych silników benzynowych o pojemności 1,6 i 2,0 dm3 oraz silników Diesla o pojemności 1,5, 1,8 oraz 2,1 dm3. Silnik Diesla 1,5 dm3 pochodził z gamy firmy Renault. Wszystkie silniki wyposażone zostały w turbosprężarki. Stosowano zarówno zwykłe mechaniczne jak i zrobotyzowane skrzynie przekładniowe. Napęd przenoszony był standardowo na koła przednie.

W marcu 2013 roku wprowadzono ekonomiczne wersje z oznaczeniem BlueEFFICIENCY, a kilka miesięcy później usportowioną wersję A 45 AMG 4MATIC. W następnym roku w wersji 200 CDI silnik 1,8 dm3 zastąpiono jednostką o pojemności 2,1 dm3. Nowością było wprowadzenie opcjonalnego napędu obu osi w mocniejszych wersjach z silnikami Diesla.

W lecie 2015 roku przeprowadzono modernizację tej rodziny pojazdów. Zmiany zewnętrzne były symboliczne i objęły wlot powietrza oraz lampy. Przy tej okazji zmieniono oznaczenia wersji z silnikami Diesla i usportowionej wersji AMG. Dotychczasowy skrót CDI zastąpiono literą „d” czyli powrócono do tradycyjnych oznaczeń, W drugim przypadku oznaczenie AMG przeniesiono do marki (w naszym katalogu przed A 45).

Nastąpiły także zmiany w gamie silnikowej. Wprowadzono nową podstawową wersję benzynową A160, a także wzmocniono wersje A250, 220 d oraz AMG. Wszystkie jednostki dostosowano do wymagań normy Euro6.

Zakończenie produkcji samochodów trzeciej generacji nastąpiło wiosną 2018 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2019 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu