Samochody seryjne
arkusz w PDF

SKODA SUPERB III (2008-2015)

Galeria SKODA SUPERB III

Trzecia generacja Skody Superb debiutowała w marcu 2008 roku, podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Konstrukcja pojazdu powstała na nowej platformie grupy Volkswagena o symbolu PQ46. Rozstaw osi był większy niż w modelu Passat, ale nieco mniejszy niż w drugiej generacji Superba. Wzrosła natomiast długość i szerokość nadwozia. Obszerne nadwozie typu hatch-back miało układ pięciodrzwiowy, ale zastosowano w nim nowatorskie rozwiązanie tylnych drzwi o nazwie Twindoor. Umożliwiało ono otwarcie pokrywy bagażnika (jak w nadwoziu typu notch-back) lub całych drzwi (wraz z szybą). Samochody oferowano z szeroką gamą silników. Jednostki benzynowe miały pojemność skokową od 1,4 do 3,6 dm3, natomiast silniki Diesla o pojemności 2,0 dm3 różniły się osiągami. Większość modeli wyposażono w napęd kół przednich, lecz wersja z silnikiem 3,6 dm3 miała napęd obu osi (system Haldex). Od 2009 roku układ 4x4 stosowano również w innych wersjach silnikowych.

Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, jesienią 2009 roku debiutowała wersja z nadwoziem kombi. Nadwozie to wyróżniało się dużą przestrzenią bagażową. Do napędu stosowano takie same mechanizmy jak w wersji hatch-back.

W 2010 roku gamę jednostek napędowych rozszerzono o silnik Diesla o pojemności 1,6 dm3.

W połowie 2013 roku przeprowadzono modernizację samochodów rodziny Superb. Po face-liftingu znacznie zmieniła się przednia część nadwozia. W mniejszym stopniu zmiany objęły część tylną oraz wnętrze.

Zakończenie produkcji samochodów trzeciej generacji nastąpiło początkiem 2015 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu