Samochody seryjne
arkusz w PDF

MAZDA 5 II (2010-2015)

Galeria MAZDA 5 II

Druga generacja samochodów Mazda 5 debiutowała w marcu 2010 roku podczas genewskiego Salonu Samochodowego, a na rynku europejskim pojawiła się jesienią tegoż roku.

Ogólna koncepcja konstrukcyjna pojazdu została utrzymana. Zachowano także dotychczasowy rozstaw osi, ale długość całkowita wzrosła o 8 cm. Skorzystali na tym gównie pasażerowie tylnego rzędu siedzeń. Powiększono taż przestrzeń bagażową. Zdecydowano się na radykalne zmiany zewnętrznej formy nadwozia, wzorując się na modelu studialnym o nazwie Nagare. Charakterystycznym szczegółem były faliste przetłoczenia na bokach nadwozia.

W zmienionej gamie silników znalazły się trzy jednostki benzynowe oraz jeden silnik Diesla. Silniki benzynowe miały pojemność skokową 1,8 oraz 2,0 dm3 (dwie wersje), natomiast turbodoładowany silnik Diesla - 1,6 dm3. Stosowano jedynie mechaniczne skrzynie przekładniowe o pięciu lub sześciu biegach, przekazujące napęd na koła przednie.

Wiosną 2013, podczas Salonu Samochodowego w Genewie przedstawiono nieznacznie zmodernizowaną rodzinę Mazdy 5. W lusterkach zewnętrznych pojawiły się LED-owe lampy kierunkowskazów, a we wnętrzu nowe fotele.

Zakończenie produkcji drugiej generacji Mazdy 5 nastąpiło w 2015 roku, ale oficjalnego następcy w tym segmencie rynkowym nie przygotowano.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2021 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu