Samochody seryjne
arkusz w PDF

KIA CEE'D I (2006-2013)

Galeria KIA CEE'D I

Debiut modelu Cee'd odbył się podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, jesienią 2006 roku. Przedstawiono wówczas tylko jedną wersję nadwoziową w postaci pięciodrzwiowego hatch-backa o stosunkowo dużym rozstawie osi wynoszącym 2650 mm. Samochód miał spokojną ponadczasową stylizację i typową konstrukcję. Zespoły napędowe montowano poprzecznie w przedniej części pojazdu.

Gama jednostek napędowych była stosunkowo duża i składała się z czterocylindrowych silników benzynowych o pojemności skokowej 1,4, 1,6 i 2,0 dm3 oraz silników Diesla o pojemności 1,6 i 2,0 dm3. Niektóre z nich oferowano w kilku wariantach różniących się osiągami. Napęd przenoszony był na koła przednie poprzez mechaniczne lub hydromechaniczne skrzynie przekładniowe. Dodatkowym atutem był istotnie wydłużony okres gwarancji.

W lecie 2007 roku gama modelowa rodziny Cee'd powiększyła się o pięciodrzwiowe nadwozie typu kombi określane jako SportWagon. Zespoły mechaniczne były takie same jak w wersjach bazowych. Początkiem 2008 roku debiutowała trzecia wersja nadwoziowa o nazwie Pro-Cee'd. Było to trzydrzwiowe nadwozie typu hatch-back wzorowane na sportowe coupe, z silniej pochyloną ścianą tylną.

Jesienią 2009 roku przeprowadzona została modernizacja wersji pięciodrzwiowych (hatch-back i kombi). Zmianami objęto głównie przednią część nadwozia, a przede wszystkim wlot powietrza, lampy i zderzak. Modernizacją objęto także jednostki napędowe. Wersja Pro-Cee'd podobne zmiany otrzymała dopiero w 2011 roku.

Zakończenie produkcji samochodów tej generacji odbyło się w dwóch etapach. W połowie 2012 roku zakończono wytwarzanie wersji hatch-back i kombi, natomiast modele Pro-Cee'd produkowano do marca 2013 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2019 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu