Samochody seryjne
arkusz w PDF

MAZDA 6 III (2012-...)

Galeria MAZDA 6 III

Trzecia generacja samochodów Mazda 6 debiutowała oficjalnie podczas Salonu Samochodowego w Moskwie, we wrześniu 2012 roku. Zaprezentowano wówczas tylko trzybryłową wersję nadwoziową. Druga wersja mająca pięciodrzwiowe nadwozie typu kombi (o nazwie Sport Wagon) została zaprezentowana w październiku, na paryskim Salonie Samochodowym. W tej generacji zrezygnowano z nadwozia typu hatch-back. Dynamicznie ukształtowane sylwetki obu tych pojazdów zdobyły powszechne uznanie, a dodatkowo wyróżniają się doskonałymi cechami aerodynamicznymi. Nową koncepcję stylizacji producent określa jako "KODO" - co można tłumaczyć jako Dusza Ruchu.

Rozstaw osi wersji podstawowej został wydłużony o 95 mm, natomiast w wersji kombi tylko o 25 mm. Na tych zmianach skorzystała przestrzeń wnętrza, natomiast bagażnik uległ nieznacznemu zmniejszeniu.

Większość zespołów pojazdu, w tym także silniki, została opracowana od nowa i określana wspólnym terminem SKYACTIVE.

Gama benzynowych jednostek napędowych składa się z silników o pojemności skokowej 2,0 oraz 2,5 dm3, przy czym mniejszy silnik oferowany jest w dwóch wariantach. Dwa warianty są także przewidziane dla silnika Diesla o 2,0 dm3. We wszystkich wersjach napędzane są przednie koła.

Początkiem 2015 roku rozpoczęto sprzedaż modeli po modernizacji. W wyniku face-liftingu nieznacznie zmieniono wlot powietrza i lampy. Większe zmiany widoczne są na tablicy rozdzielczej i konsoli centralnej. Do gamy modelowej wprowadzono samochody z dołączanym napędem tylnych kół, ale tylko w wersjach kombi (Sport Wagon) z silnikami Diesla.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2021 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu