Samochody seryjne
arkusz w PDF

TOYOTA AURIS I (2007-2012)

Galeria TOYOTA AURIS I

Samochody Auris zostały opracowane we francuskim ośrodku rozwojowym Toyoty, specjalnie pod kątem wymagań rynków europejskich. Ogólna koncepcja pojazdu i większość zastosowanych rozwiązań technicznych jest wspólna z modelem Corolla (X generacji). Produkcję zlokalizowano w brytyjskiej fabryce Toyoty w miejscowości Burnaston.

Samochody Auris oferowane były tylko z dwubryłowymi nadwoziami typu hatch-back, w układzie trzy- lub pięciodrzwiowym. Spokojna zewnętrzna forma nadwozia miała ponadczasowy charakter.

Podstawowa gama jednostek napędowych składała się z silników benzynowych o pojemności skokowej 1,4 i 1,6 dm3 oraz turbodoładowanych silników Diesla o pojemności 1,4 i 2,0 dm3. Na niektórych rynkach oferowano większe jednostki jak silnik benzynowy 1,8 dm3 oraz turbodiesel 2,2 dm3. We wszystkich wersjach napęd przenoszony był na przednie koła pojazdu. Stosowano mechaniczne skrzynie przekładniowe (także zrobotyzowane) o pięciu lub sześciu biegach.

W 2008 roku bazowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 dm3 został zastąpiony nową jednostką o pojemności 1,33 dm3. W następnym roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem zaprezentowano hybrydową wersję Aurisa o oznaczeniu HSD (Hybrid Synergy Drive).

W marcu 2010 roku samochody rodziny Auris poddano modernizacji typu face-lifting. Najbardziej widocznymi zmianami były inne zderzaki oraz wlot powietrza do komory silnika. Wprowadzone wówczas zmiany spowodowały nieznaczny wzrost długości całkowitej.

Zakończenie produkcji samochodów pierwszej generacji nastąpiło jesienią 2012 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu