Samochody seryjne
arkusz w PDF

HONDA CR-V IV (2012-2018)

Galeria HONDA CR-V IV

Czwarta generacja samochodów CR-V pojawiła się na rynkach europejskich w listopadzie 2012 roku. Wersja amerykańska debiutowała rok wcześniej w Los Angeles. Ogólna koncepcja konstrukcyjna pojazdu została zachowana. Rozstaw osi pozostał bez zmiany, podobnie jak długość i szerokość całkowita. Nowe nadwozie miało zmieniony zarys boczny i bardziej wyraziste części przednią i tylną. W lampach pojawiły się diody LED.

Początkowo oferowano dwie wersje silnikowe. Była to zmodernizowana jednostka benzynowa o pojemności skokowej 2,0 dm3 oraz dotychczasowy turbodiesel 2,2 dm3. Jesienią 2013 roku dołączył do gamy nowy silnik Diesla o pojemności 1,6 dm3. Do tego silnika oferowano w opcji dziewięciobiegowy "automat". Zmieniono układ przeniesienia napędu na tylną oś wprowadzając elektroniczne sterowane sprzęgło wielotarczowe. Standardowo montowano koła jezdne o średnicy 17".

Jesienią 2014 roku zdecydowano się na przeprowadzenie modernizacji tych pojazdów. Największe zmiany objęły wówczas przednią część pojazdu (zderzak, lampy, wlot powietrza). Równocześnie większy silnik Diesla został zastąpiony przez nową wzmocnioną układem Bi-turbo wersję silnika 1,6 dm3.

Produkcję samochodów trzeciej generacji zakończono w sierpniu 2018 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu