Samochody seryjne
arkusz w PDF

MERCEDES BENZ ML - KLASSE II (2005-2011)

Galeria MERCEDES BENZ ML - KLASSE II

Druga generacja debiutowała początkiem 2005 roku, podczas Salonu Samochodowego w Detroit. Konstruktorzy zdecydowali się na dość istotną zmianę w koncepcji ogólnej. Konstrukcję ramową zastąpiono nadwoziem samonośnym. Nowe nadwozie otrzymało większe wymiary, ale zachowano podobną formę zewnętrzną. Rozstaw osi zwiększono o 95 mm, a długość całkowita wzrosła o 145 mm. Powiększono także szerokość pojazdu. Znacząco poprawiono właściwości aerodynamiczne pojazdu.

Gama jednostek napędowych składała się początkowo z dwóch silników benzynowych (V6 i V8) i dwóch silników Diesla w układzie V6.

Początkiem 2006 roku do gamy dołączyła usportowiona wersja AMG, napędzana benzynowym silnikiem V8 o pojemności 6,2 dm3. Kilka miesięcy później wprowadzono większy silnik Diesla w układzie V8. Wszystkie jednostki napędowe współpracowały z nową automatyczną skrzynią przekładniową o siedmiu przełożeniach i miały stały napęd na obie osie. Opcjonalnie dostępny był pakiet "Off-road", w którym znajdował się m.in. dwustopniowy reduktor oraz blokady centralnego i tylnego mechanizmu różnicowego. Nowością było też opcjonalne pneumatyczne zawieszenie kół.

Jesienią 2008 roku przeprowadzono modernizację rodziny tych pojazdów. Po face-liftingu zmieniły się kształty obu zderzaków, a także lamp przednich. Wprowadzono szerszy wlot powietrza, a we wnętrzu nową kierownicę i siedzenia. W latach 2009 i 2010 zmodyfikowano silniki Diesla pod kątem ekologicznym.

W okresie 2010-2011 oferowano wersję hybrydową oznaczoną jako ML 450 Hybrid.

Produkcję samochodów ML drugiej generacji zakończono w połowie 2011 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu