Samochody seryjne
arkusz w PDF

MERCEDES BENZ ML - KLASSE III (2011-2015)

Galeria MERCEDES BENZ ML - KLASSE III

Trzecia generacja debiutowała oficjalnie jesienią 2011 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem. Ogólna koncepcja konstrukcyjna nie została zmieniona, podobnie jak i rozstaw osi. Powiększono natomiast rozstaw kół przednich i tylnych. Nowe nadwozie zostało zoptymalizowane zarówno pod względem masowym, jak również aerodynamicznym, ale nadal zachowało styl zapoczątkowany pierwszą generacją.

Gama jednostek napędowych składała się początkowo z trzech silników. Silnik benzynowy w układzie V6 miał pojemność 3,0 dm3, natomiast bazowy silnik Diesla miał tylko cztery cylindry i pojemność ponad 2,1 dm3, a większy (3,0 dm3) i układ V6. Wszystkie jednostki napędowe współpracowały z ulepszoną automatyczną skrzynią przekładniową o siedmiu przełożeniach. Podobnie jak w drugiej generacji oferowano pakiet "Off-road" oraz pneumatyczne zawieszenie kół.

W lutym 2012 roku rodzina tych pojazdów powiększyła się o dwa modele z benzynowymi silnikami w układzie V8. Były to modele ML500 z silnikiem 4,7 dm3 oraz usportowiony ML 63 AMG z silnikiem 5,5 dm3.

Początkiem 2015 roku wersja ML400 zastąpiła model ML350, a nieco później samochody rodziny ML poddano modernizacji, ale jednocześnie zmieniono ich oznaczenie na GLE. Zmiana ta wynikała z decyzji zarządu, która miała na celu uporządkowanie systemu oznaczeń poszczególnych rodzin samochodów tej marki.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu