Samochody seryjne
arkusz w PDF

MERCEDES BENZ C - KLASSE IV (2014-...)

Galeria MERCEDES BENZ C - KLASSE IV

Światowa premiera czwartej generacji samochodów klasy C odbyła się w styczniu 2014 roku, podczas Salonu Samochodowego w Detroit.

Początkiem 2014 roku rozpoczęto produkcję wersji z trzybryłowym nadwoziem typu notch-back. Konstrukcja pojazdu powstała na nowej platformie MRA. W stosunku do poprzednika masa własna została zredukowana o około 100 kg mimo zwiększenia wymiarów. Rozstaw osi został powiększony o 8 cm, natomiast długość całkowita wzrosła o ponad 10 cm.

Gama benzynowych jednostek napędowych składała się z trzech silników czterocylindrowych, dwóch w układzie V6 oraz jednego w układzie V8. Uzupełnieniem były cztery silniki Diesla, wszystkie czterocylindrowe. Jeden z nich wykorzystano w wersji hybrydowej (C 300 h).

W układzie napędowym stosowano mechaniczne skrzynie biegów o sześciu przełożeniach oraz siedmiobiegowe automatyczne skrzynie hydromechaniczne. W wersjach bazowych napędzana była oś tylna, a tylko niektóre mocniejsze wersje były dostępne z napędem obu osi.

Nowością była możliwość zamówienia opcjonalnego pneumatycznego zawieszenia kół jezdnych.

W połowie 2014 roku rodzina tych pojazdów została powiększona o modele z nadwoziami typu kombi. Pojazdy otrzymały takie same zespoły mechaniczne jak wersje trzybryłowe.

W marcu 2015 roku rodzina ta została uhonorowana tytułem europejskiego Samochodu Roku, a wkrótce potem rozszerzono gamę silników o dwie jednostki benzynowe. Pojawiła się także druga wersja hybrydowa z silnikiem benzynowym (C 350 e).

Jesienią tegoż roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem debiutowała wersja z dwudrzwiowym nadwoziem typu coupe. W połowie następnego roku rodzina ta wzbogaciła się o kolejną wersję nadwoziową czyli kabriolet z miękkim składanym dachem. Rozstaw osi tych obu wersji był identyczny jak w nadwoziu podstawowym.

W marcu 2018 roku, podczas Salonu Samochodowego w Genewie zaprezentowano zmodernizowaną rodzinę pojazdów klasy C. Zmiany zewnętrzne były symboliczne i objęły oba zderzaki oraz przednie lampy. Najmocniejsze wersje AMG z silnikiem V8 otrzymały nowy wzór wlotu powietrza. We wnętrzu zmieniono materiały i przednie fotele, a także wprowadzono nowy system audio.

Gama jednostek napędowych została zmodyfikowana i dostosowana do nowych wymagań ekologicznych. Dotychczasowa automatyczna skrzynia przekładniowa o siedmiu biegach została zastąpiona nową dziewięciobiegową.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu