Samochody seryjne
arkusz w PDF

AUDI Q 7 I (2006-2015)

Galeria AUDI Q 7 I

Oficjalny debiut modelu Q7 odbył się jesienią 2005 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem. Pojazd ten powstał z myślą o rynku amerykańskim, ale znajduje licznych nabywców także w Europie.

Konstrukcja pojazdu powstała na platformie E, na której wcześniej powstały spokrewnione modele Volkswagen Touareg i Porsche Cayenne. Produkcja samochodów Q7 uruchomiono jeszcze w 2005 roku w Bratysławie. Obszerne samonośne nadwozie typu kombi otrzymało układ pięciodrzwiowy. Przy rozstawie osi minimalnie przekraczającym 3,0 m długość całkowita pojazdu wynosiła niemal 5,1 m. Przednia część nadwozia zdominowana była wielkim wlotem powietrza. Znaczna długość nadwozia umożliwiała umieszczenie we wnętrzu trzech rzędów siedzeń, ale standardowo stosowano dwa rzędy z miejscami dla pięciu osób.

Początkowo gama silników składała się z dwóch jednostek, benzynowego silnika V8 o pojemności 4,2 dm3 i turbodiesla V6 o pojemności 3,0 dm3. Oba silniki współpracowały z sześciobiegowymi automatycznymi skrzyniami przekładniowymi. System Quattro zapewniał przenoszenie napędu na obie osie.

W 2006 roku wprowadzono mniejszy silnik benzynowy o pojemności 3,6 dm3, a w następnym większy silnik Diesla (4,2 dm3). Największą jednostką w gamie Q7 był turbodiesel w układzie V12, o pojemności 6,0 dm3, wprowadzony w 2008 roku.

Wiosną 2009 roku przeprowadzono modernizację samochodów rodziny Q7. Zmiany zewnętrzne były niewielkie i objęły zderzaki oraz lampy. W tym samym czasie silnik Diesla o pojemności 4,2 dm3 zyskał większą moc przy równoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa.

W 2010 roku wprowadzono istotne zmiany w zespołach mechanicznych. Z gamy jednostek napędowych wycofano wolnossące silniki benzynowe o pojemności 3,6 i 4,2 dm3. Zmodernizowano silniki Diesla i wprowadzono również nową automatyczną skrzynię przekładniową mającą osiem biegów. Zmiany te wpłynęły na redukcję zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla. W 2012 roku zrezygnowano ze stosowania największego silnika Diesla.

Produkcją samochodów pierwszej generacji zakończono w I kwartale 2015 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2021 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu