Samochody seryjne
arkusz w PDF

BMW 7 VI (2015-...)

Galeria BMW 7 VI

Kolejna, szósta już generacja samochodów serii 7, pojawiła się jesienią 2015 roku. Jej oficjalna prezentacja odbyła się podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem. Zachowano dotychczasową ogólną koncepcję konstrukcyjną, ale opracowano nową platformę i zadbano o "odchudzenie" tych pojazdów. Szersze zastosowanie lekkich materiałów, w tym kompozytów z włóknem węglowym, spowodowało obniżenie masy własnej o 130 kg, w stosunku do piątej generacji.

W nowej gamie modelowej, podobnie jak w poprzedniej generacji, zaoferowano wydłużone wersje nadwoziowe. Nowe nadwozie podstawowe miało identyczny rozstaw osi jak poprzednik, a w wersji Lang wymiar ten zwiększono o 140 mm. Symbolicznie wzrosła długość całkowita. Dostojna forma zewnętrzna została poprawiona pod względem aerodynamiki. Bardzo bogate wyposażenie zapewniało wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa. W samochodach tej serii debiutował system zdalnego parkowania (bez kierowcy).

Gama jednostek napędowych składała się początkowo z dwóch silników benzynowych (R6 i V8) oraz jednego silnika Diesla (R6). Oba silniki sześciocylindrowe były nowymi konstrukcjami, a silnik Diesla oferowano w dwóch wersjach o zróżnicowanych osiągach. Wszystkie jednostki napędowe łączono z ośmiobiegową hydromechaniczną skrzynią przekładniową. Opcjonalnie oferowano dodatkowy układ napędu kół przednich (xDrive). Uzupełnieniem gamy modelowej była wersja hybrydowa (740e iDrive).

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu